Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan jag lämna skarvsladd med av/på knapp i väggen med laddare i den?


Måns Eriksson

Rekommendera Poster

Måns Eriksson

Hej jag har en fråga som kanske inte är så Mac relaterad men jag undrar om jag kan lämna en skarvsladd med av och på knapp i väggen med mina iPhone och MacBook laddare i kopplade i skarvsladden i sin tur. Alltså undrar jag om det inte slösar någon energi eller om det är brand farligt om jag lämnar skarvsladden i väggen med mina laddare i skarvsladden när den är avstängd. Kalla mig korkad men jag vill vara säker. Jag har hört om många tråkiga händelser som relaterar till just sådana här saker gällande sladdar. MVH Måns Eriksson.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska väl egentligen inte ha laddare konstant inkopplade, inte för någon ev strömförbrukning, utan för olycksrisken. Dock är det väl så att de flesta (om inte alla) olyckor sker med piratladdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Sedan min sambos iPhone laddare sa "poff" och började blixtra och ryka så undviker jag att lämna laddaren i på natten samt när jag inte är hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måns Eriksson

Tack för svaren. Det är nog ingen bra ide att lämna laddarna i ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket ström och transformatorer vi har ständigt ikopplat. Laddare är bara några av det. Man ska inte tvätta utan att vara hemma, sägs det. Nähä, men kylskåp och frys ska tydligen gå dygnet runt utan problem? Sanningen är väl den att man ska köpa bra grejer, ha en bra elcentral och en bra brandförsäkring. Vanitas vanitatum, omnia vanitas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du stänger av med strömbrytaren på sladden så spelar det väl ingen roll om diverse laddare är inkopplade? Kanske undantaget om blixten skulle slå ner i just den aktuella sladden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...