Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Twitter for Mac (bloatware)


xeric

Rekommendera Poster

Såg just ett (superbra) tips på OSXDaily:

Stop the Twitter for Mac Image Cache Folder from Growing Huge

Hade 1.59GB bilder där. :o

post-64246-0-92583600-1408769393_thumb.png


Så, gå till folder först. I Finder, anv kortkommandot: ⇧⌘G och klistra in:

~/Library/Containers/com.twitter.twitter-mac/Data/Library/Caches/

Ta en inforuta på foldern “com.atebits.tweetie.profile-images”.

Sen fanns det lite olika sätt att förhindra att det byggs på med fler bilder. När du tömt foldern...

Kryssa i rutan “Locked” i infofönstret. Låt Twitter vara avstängt några minuter så det hinner tömma minnet.

 

post-64246-0-89904600-1408769619.png


Som alternativ, om man vill in i Terminalen, är att göra en symlänk till papperskorgen, eller ännu bättre kanske - till /dev/null (tomma intet).

post-64246-0-65616100-1408769420.png



Nästan 2GB utrymme är ju inget man blir direkt ledsen över att få tillbaka. ^_^:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset. Hade i princip lika mycket där. Men efter att jag stängt av Twitter, raderat filerna och tömt papperskorgen och mappen är tom visar Finder att där är ca 1.47 GB data i den och 24 000 filer, dvs status quo, mycket märkligt :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipset. Hade i princip lika mycket där. Men efter att jag stängt av Twitter, raderat filerna och tömt papperskorgen och mappen är tom visar Finder att där är ca 1.47 GB data i den och 24 000 filer, dvs status quo, mycket märkligt :fundersam:

Låste du foldern då? Annars fylls den upp igen lika fort.

 

post-64246-0-89904600-1408769619.png

 

Annars, kika mer på sidan där, ifall jag missade ngt: http://osxdaily.com/2014/08/22/stop-twitter-for-mac-image-cache/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde OS X standardunderhåll på datorn och sen var hela Cache-mappen tom. Passade på att låsa den efter det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...