Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppspelning av musik på datorn


raubtier76

Rekommendera Poster

undrar om det finns nåt liknande sätt som man gör i windows,att om man har en mapp med mp3-låtar så kan man ju högerklicka o välja spela upp i wmp eller liknande,men detta funkar ju inte i os x! jag har en hd kopplat till min router o tex om jag vill spela upp en skiva så måste jag först öppna mappen så jag ser alla låtar,sedan markera alla o högerklicka o välja spela upp,tycker det är lite omständigt,så finns det nåt smidigare sätt så vore jag tacksam för hjälp o tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det smidigare sättet med Mac är att lägga musiken i iTunes. Då kan du sortera och spela upp hursomhelst på smidiga sätt. Men om du absolut måste spela upp låtar i en mapp som inte ligger i iTunes, så kan du öppna mappen, trycka cmd + A för att markera alla och sen trycker du mellanslag.

 

Mac och Windows är olika, gör på olika sätt, har ett annat tänkesätt. Mediafiler hanteras på Mac i applikationer som iTunes, iPhoto etc. Inte i operativsystemets filhanterare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det smidigare sättet med Mac är att lägga musiken i iTunes. Då kan du sortera och spela upp hursomhelst på smidiga sätt. Men om du absolut måste spela upp låtar i en mapp som inte ligger i iTunes, så kan du öppna mappen, trycka cmd + A för att markera alla och sen trycker du mellanslag.

 

Mac och Windows är olika, gör på olika sätt, har ett annat tänkesätt. Mediafiler hanteras på Mac i applikationer som iTunes, iPhoto etc. Inte i operativsystemets filhanterare.

ok,tack för svar!,jag hade helst vilja slippa itunes för o spela upp tillfälliga filer,men tack för tipset iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera Vox och spela hur du vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... om man har en mapp med mp3-låtar så kan man ju högerklicka o välja spela upp i wmp eller liknande, ...

Om du har VLC... Dra foldern (med mp3-låtarna) och släpp på VLCikonen i dock'en. :yeahbaby:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...