Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WD MyCloud och UPnP problemet med AirPort Express


marlon69

Rekommendera Poster

Har inhandlat en Western Digital My Cloud extern HD för att koppla upp mot min AirPort Express router för att ha ett eget moln utan månadsavgifter som funkar med både Mac och IPhone samt Samsungs android telefon. Instruktionen är simpel men funkar inte. Ska bara vara att koppla upp och skriva in http://wdmycloud.local i Safari eller Chrome för att komma till dashboard och börja set up men jag kommer inte ens dit. Laddar hem programvara från WD för att skanna mitt nätverk och hitta den externa hårddisken men det fungerar inte.

Har läst att det kan vara att Expressen inte klarar UPnP authentication. Har försökt gå runt detta genom port forwarding men ändå inte fått det att lira. Har läst om folk som fått detta att fungera i utlandet men jag klarar det inte. Någon som vet något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ansluter du via USB eller Ethernet? Det ska nog vara Ethernet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja det är mer om man sitter på en windows dator. Har i vart fall provat det med. Det handlar om att lösa port forwarding eftersom Airport Express inte fattar UPnP.

Jag har nyligen provat att stänga av lösenordet för mitt WiFi för att se om det skulle få WD My Cloud att fungera eftersom det funkat för någon amerikan men icke. Jag kommer ingen vart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har även försökt att via Terminal PINGa för att se om jag kommer åt WD My Clouds IP adress vilket misslyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...