Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reklam/virus/insticksprogram?


alebark

Rekommendera Poster

Hej!

jag har fått ett problem när jag surfar runt på div. sidor. Jag får upp reklam där det inte ska vara reklam. Tex. om jag ska handla kläder på H&M's sida så kan man inte få upp storlekar eller annat för det dyker upp en reklamruta. Inte popup-ruta utan bilden byts ut mot reklam. Jag har sökt genom datorn med iAntivirus och AVG för Mac men utan resultat på att det skulle vara nåt infekterat.
Kan det var ett insticksprogram som jag inte vet om som ställer till det?

Här kommer ett par exempel/screens som är från IKEA's sida

 

post-75912-0-75071700-1407753155_thumb.pngpost-75912-0-39503000-1407753164_thumb.pngpost-75912-0-27818600-1407753169_thumb.png

 

Tacksam för all hjälp!


Mvh Jimmie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Jag tog hem det och så fort man startade det så var det genomsökt och inget hittat på ca 1 sekund, det kan väl inte vara möjligt att det går så fort att söka genom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Jag tog hem det och så fort man startade det så var det genomsökt och inget hittat på ca 1 sekund, det kan väl inte vara möjligt att det går så fort att söka genom :)

Jodå, det letar bara efter Geneio, men då var det inte det som spökade. Har du samma problem oavsett webbläsare? Har du testat andra webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du nollställt Safari?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Gäst baconatte

försökte installera sophos och fick detta System/Library/Extensions/hp_PhotosmartPro_io_enabler.kexSystem/Library/Extensions/hp_PhotosmartPro_io_enabler.kex installerades inkorrekt och kan inte användas. Var hittar ,man detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...