Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

bangrapp

Rekommendera Poster

Jag har tydligen glömt lösenordet till iphone-säkerhetskopia i iTunes som jag måste ha för att kunna ladda ner en kopia av min iPhone4 som jag har säkerhetskopierat.

 

Lyckligtvis fungerar min iPhone4 bra men nu vill jag överföra alla appar och all information till min nya iPhone5 och det kan jag inte göra utan lösenordet.

 

Nu till mina två frågor:

 

1. Kan jag göra en NY säkerhetsuppdatering av min iPhone4 UTAN lösenord (min iphone4 är ju trots allt hel...)?

 

2. Kan jag aldrig mer använda iTunes för säkerhetsuppdateringar om jag glömt lösenordet?

 

Mycket tacksam för snabbt svar!!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, kan jag skapa ett nytt Apple-ID och sedan göra en ny säkerhetskopia av min iPhone 4 eller tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sökt och försökt nu i 12 timmar!

 

Ska det verkligen inte gå att säkerhetskopiera en fullt fungerande iphone4 (och sedan föra över den till en ny iphone 5) bara för att man en gång i tiden valde ett lösenord för kryptering i iTunes.

 

Jag kan förstå att man inte kan HÄMTA en krypterad säkerhetskopia om telefonen går sönder eller försvinner. Men telefonen ligger ju här och är hel !!!!!

 

Det här är ju nästan pinsamt. Ska jag aldrig någonsin i framtiden kunna återställa det jag har i min FULLT FUNGERANDE iphone 4 nu? Måste jag radera ALLT på den för att åter kunna börja göra säkerhetskopior igen??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ från iCloud-säkerhetskopia istället, det enda du förlorar är kontolösenord för appar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte säkerhetskopian för att synka över applikationer till den nya telefonen, det räcker med att du har samma Apple ID på den nya telefonen så kan du synka över dina applikationer till den, även ditt mediainnehåll som ligger i iTunes. Om du har iCloud så kan du även få över dina kontakter, mail, kalendrar och sånt... utan någon säkerhetskopia.

Du kan återställa din gamla telefon och ställa in den som ny, och då synka över dina applikationer och mediainnehåll - precis som om den vore en ny telefon, utan säkerhetskopian.

Det du inte får med, det som ligger i säkerhetskopian specifikt, det är gamla SMS och sparade nivåer i spel och liknande...

Om du skapar ett nytt Apple ID så förlorar du kopplingen till dina applikationer och ditt köpta mediainnehåll då detta är kopplat till Apple ID och det inte går att flytta över inköp från ett Apple ID till ett annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag ser att bara genom att ange Apple-ID på nya enheten (och synkar i iTunes?) gör att jag fått kontakter, appar och bildström (för 1 månad tillbaka) överfört.

 

Bilder går att lägga över hyfsat lätt (om man vill)

 

Verkar som om anteckningar inte kan föras över så lätt till iCloud. Sms-en får man väl leva med att de försvinner.....

 

Känns bara frustrerande att ha allting framför sig men man kan inte nå det. Jävligt frustrerande faktiskt!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...