Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad betyder "dåliga blocks"?


Måns

Rekommendera Poster

Skickade in min iMac till mTorget för försäljning. Pga "damm mellan LCD" kom vi överens om priset 2800kr. Det är en iMac 21,5" från 2010.

 

Idag fick jag mail med följande info:

 

"Din produkt har nu kontrollerats och mTorget har valt att revidera det ursprungliga prisförslaget.

 

Kommentar från servicepersonalen:

Hårddisken är defekt och har dåliga blocks, måste bytas ut. Tangentbordet saknar batteri, batteriluckan är nött och har fastnat. Går inte att öppna. Tangentbord måste bytas. Nytt pris för kostnad av dessa åtgärder.

 

mTorgets nya värdering: 737,00 kr."

Vad betyder "dåliga blocks"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att hårddisken håller på att utveckla dåliga sektorer, dvs fysiska fel på diskytan. Enda lösningen är att byta hårddisk, den kan hålla i ett år, den kan rasa imorn....

 

Men du får mer än 800:- om du försöker sälja den på annons, även om du skriver att hårddisken börjar bli dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade in min iMac till mTorget för försäljning. Pga "damm mellan LCD" kom vi överens om priset 2800kr. Det är en iMac 21,5" från 2010.

 

Idag fick jag mail med följande info:

 

"Din produkt har nu kontrollerats och mTorget har valt att revidera det ursprungliga prisförslaget.

 

Kommentar från servicepersonalen:

Hårddisken är defekt och har dåliga blocks, måste bytas ut. Tangentbordet saknar batteri, batteriluckan är nött och har fastnat. Går inte att öppna. Tangentbord måste bytas. Nytt pris för kostnad av dessa åtgärder.

 

mTorgets nya värdering: 737,00 kr."

Vad betyder "dåliga blocks"?

 

Sälj den på Blocket eller liknande !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ett rimligt pris för den, om jag lägger ut den på Blocket? 2010 21,5" 500GB HDD, 8GB RAM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att ingen besvarat din fråga och jag har ingen prismedvetenhet. Men jag slog in din modell på Mac2sell.net och tog minsta modellen av iMac från 2010, dvs med 3.06 GHz Intel i3 8 GB RAM samt 5000 GB HDD.

 

Tycker visserligen att deras pris är i stark överkant (ibland uppskattar de bra, ibland inte) men lägg en annons på Blocket eller tradera och skriv att det är trasiga sektorer på hårddisken med att den fungerar i övrigt samt nämn defekten på tangentbordet. Blocketpris 3500-4000:- och acceptera lite prut men under 3000:- ska du inte behöva gå. Tradera lägg den på 2000:- och förhoppningsvis lär buden öka till 3-4000+

 

post-34005-0-88940200-1407315940_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...