Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det drivrutiner för HP Scanjet 4850?


garretblake

Rekommendera Poster

garretblake

Är det någon av er alla expertiser där ute som vet om det är total kört med drivrutiner till HP Scanjet 4850 till min Mac med operativsystem; 10.9.4?

 

Hoppas på massor med svar!

Trevlig sommar!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garretblake

Hej SirKnasen!

Tack för dit snabba svar! Uppskattar det mycket! Det verkar fungera....nästan!

Har bara några små saker som jag hoppas att det är OK att fråga dig om?!

 

• Länken du angav är inte en apple kontrollerad fil eller program snutt. Det i sig är helt OK! Sidan verkar seriös, så det var bara att tillfälligt gå in på min säkerhetsinställning och ändra på att datorn tillåter ner laddningar från alla sidor och sedan ändra tillbaka.

Sedan man har gjort det, är det bara att klicka på skivavbilden, så är det OK att ladda ner programfilen. So far so good!

 

Sen kommer kruxet...

Först och främst säger datorn till att detta kommer att uppta 22,5 MB på datorn. Installationen går VÄLDIGT snabbt. Kanske för snabbt.

Sedan när jag skall hitta filen, vill den inte bli funnen.

Mitt långa utlägg här, mynnar ut i en rad frågor; Har jag missat något? Var tog filen vägen?

Innan installationen så talade datorn om vart filen kommer att hamna, men när jag är där och rotar och joxar, hittar jag ingenting. inte heller sökverktygen.

Har du fler goda råd, min vän?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrivardrivarrutiner lägger sig där du inte kan söka. 22,5 MB är ju i praktiken ingenting, så därför gick det snabbt.

 

Vad händer om du går in i Systeminställningar->Skrivare & Fax? Kan du lägga upp skrivaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju en scanner och ingen skrivare TS har.

Syns scannern i exempelvis "Bildinsamling" efter installationen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det ju en scanner och ingen skrivare TS har. ...

Hoppsan, jag lät mig luras av inlägget innan mitt... :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garretblake

Hej alla ni som svarar på min tråd!

Jag vill att ni skall veta att detta ser jag som något underbart! Det är fantastiskt, att när man kör fast, söker man bara på forumet eller skriver en ny tråd. Oftast så kommer det en massa förslag. Jag tar inte detta som något självklart! Tro inget annat!

 

Jaa! Kära nån! Varje dag här i livet en en ny skola! I dag är inget undantag!

 

"Bildinsamling", som vår goa SirKnasen, rekommenderade, är något jag fullständigt har missat. Roligt och spännande! Det är ett program som man måste kolla upp. Man lär sig mycket varje dag. Begränsningen är bara hur mycket man orkar!

 

Tyvärr så visades inte min HP Scanjet 4850 som alternativ i Bildinsamlaren, men min andra scanner/skrivare drog igång med en gång, redo att betjäna och arbeta. Där gick jag bet!

Så jag vet inte riktigt vad man skall göra!

 

Skulle gärna vilja pröva en teori med er om det är OK?!?!

 

Jag har en äldre iMac som jag scannade mycket med, före jag köpte min nya Mac.

Den har givetvis ett äldre operativsystem, som jag inte har uppdaterat. Den har bara stått och vilat på ett annat skrivbord.

Skall man behålla det gamla operativsystemet, använda sig av de äldre drivrutinerna för scannern, och scanna de större bilderna där, och på något sätt, föra över bilderna till min nya dator?

 

Jag vet inte riktigt några smarta lösningar på hur man skall göra. Några råd?!?!

Det var så länge sen jag använde mig av min gamla mac, så jag har glömt lösenordet och kommer inte in. Hur kan man lösa det?

Berätta gärna utförligt!

 

Som ni förstår, så vill jag gärna sparka igång min gamla flatbed scanner, då den kan scanna större bilder. Det är så synd när man ändå har en fungerande utrustning, hel och fin, men som man har problem med, bara för att mjukvaran halkar efter.

Jaa, mina vänner! All korrespondens är väldigt välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan aktivera både skärm- och fildelning (Systeminställningar/Delning) på din gamla iMac, så kan du arbeta från din vanliga Mac. Då kan du se din gamla iMac som en slags "skannerserver".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garretblake

Du kan aktivera både skärm- och fildelning (Systeminställningar/Delning) på din gamla iMac, så kan du arbeta från din vanliga Mac. Då kan du se din gamla iMac som en slags "skannerserver".

Det skall jag genast testa! Har du några bra tips hur man kommer in i min Mac om jag har glömt lösenordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall jag genast testa! Har du några bra tips hur man kommer in i min Mac om jag har glömt lösenordet?

Vilket operativsystem har den macen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garretblake

Vilket operativsystem har den macen?

Ja det var just det!

Tror att det är Snow Leopold, kanske hann jag upp gradera den till Lion....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garretblake

Du kan aktivera både skärm- och fildelning (Systeminställningar/Delning) på din gamla iMac, så kan du arbeta från din vanliga Mac. Då kan du se din gamla iMac som en slags "skannerserver".

Hej på dig igen Alix!

Har nu hållit på en massa med delning fram och tillbaka. Har fått det att fungera! Det är ju fantastiskt! Tack min vän!

Jag vet att jag kanske framstår som en stolle jöns, men jag kan inte hjälpa att jag blir så entusiastisk när jag prövar på något som jag inte trodde var möjligt. Detta är riktigt riktigt häftigt! Tack!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

garretblake

Nu har jag lärt mig delning mellan datorer också. Det är inte klokt vad man kan göra!

Jag vet! Jag vet! Jag kanske framstår mig själv som en naiv löjlig jöns här på forumet, men det går inte att hjälpa!

Det är så häftigt och otroligt roligt när man kör fast, eller är helt blank, skriver ner några rader här på forumet, får en massa svar, prövar

lite här och där, kliar sig i skägget, prövar igen och sen fungerar det. Saker jag inte trodde var möjliga.

Helt fantastiskt gott folk! är evigt tacksam.

Nu skall jag hålla på med detta en kväll eller två, sen kommer jag fråga mer om detta om det är OK!?!?

Trevlig helg!!

Kramar från Garretblake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på dig igen Alix!

Har nu hållit på en massa med delning fram och tillbaka. Har fått det att fungera! Det är ju fantastiskt! Tack min vän!

Jag vet att jag kanske framstår som en stolle jöns, men jag kan inte hjälpa att jag blir så entusiastisk när jag prövar på något som jag inte trodde var möjligt. Detta är riktigt riktigt häftigt! Tack!!!

Vill bara understryka att i detta forum finns det inga dumma frågor, bara dumma svar..... Andan här ska vara att hjälpa alla med allt. Man frågar ju eftersom man inte kan! När man kan är det enkelt........... :whistling:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...