Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kräver PIN-kod vid varje uppstart


JollyJumper

Rekommendera Poster

JollyJumper

Min Nokia med Windows phone 8 kräver pinkoden varje uppstart. Jag har ställt 'Val av nätverk' till Automatiskt. Är det nåt annat jag måste göra? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar PIN-koden till SIM-kortet? Det har inget med nätverket att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JollyJumper

Du menar PIN-koden till SIM-kortet? Det har inget med nätverket att göra.

 

Hm, jag är ingen hejare på mobiler. Vad är PIN-koden? Och kan jag slippa knappa in den vid varje uppstart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får man alltid göra, slå in pinkoden för SIM-kortet om man startar om telefonen.

Har du svårt för att komma ihåg koden, så ändra din pinkod för SIM-kortet till samma som du har för att låsa upp telefonen efter vila..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JollyJumper

Tack för svar!

Jag har egentligen inget problem med att mata in koden varje gång, det var mest för att jag aldrig har behövt göra detta på tidigare mobiler som jag blev lite fundersam om det var nåt jag hade missat på denna. Jag slår alltid av den på nätterna, det känns lugnast så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone kan man sätta i flygplansläge, så är den tyst. Finns nog något liknande i din mobil.

 

Jag har alltid behövt mata in PIN-koden om jag stängt av mobilen, oavsett märke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JollyJumper

Jag bytte SIM-kort i samband med denna, har nog med det att göra. Märkligt ändå att jag har sluppit detta med mina tidigare kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att stänga av kravet på upplåsning även för SIM-kort. Leta i inställningar för SIM-PIN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JollyJumper

Det går att stänga av kravet på upplåsning även för SIM-kort. Leta i inställningar för SIM-PIN.

 

Hm, verkar inte finnas någon sådan inställning på min mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar vara på samma ställe som där du ändrar PIN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...