Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes Music Store till Sverige i samband med Tige


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Var så vidt innom på den amerikanske music storen og der la jeg merke til at det nå stod norske priser på enkelte titler...

 

Jeg var dog ikke spesielt imponert over en pris på kr. 9,00 pr. låt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar
rickard1234

Jag kommer inte använda mig av iTMS!

Inte med alla begränsningar i brännande av spellistor etc etc.

Bättre att köpa den skivan man vill ha, så får man omslag, booklet o allt man vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte använda mig av iTMS!

Inte med alla begränsningar i brännande av spellistor etc etc.

Bättre att köpa den skivan man vill ha, så får man omslag, booklet o allt man vill ha.

Tycker det verkar helt ok. Allafall singlar för 9kr. Och man kan ju dela sin musik med 4 andra lagligt, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte använda mig av iTMS!

Inte med alla begränsningar i brännande av spellistor etc etc.

Bättre att köpa den skivan man vill ha, så får man omslag, booklet o allt man vill ha.

Det positiva är att Apples DRM-lösning är relativt schysst och tillåter mer än de flesta. Den finns där enbart därför att skivbolagen (inte Apple) vill det. Steve Jobs har vid flera tillfällen uttalat sig om konsumenternas rättighet att kopiera det man köper för privat bruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick att koppla upp sig till iTunes Store i alla fall

 

Land.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En korkad fråga: Om man köper ett album via iTMS så är den på något sätt kopieringsskyddad. Och man kan bara bränna skivan 7 gånger. Om man bränner en CD (en vanlig audioCD) av sitt köpta album så är det väl bara att rippa från den brända CDn och på så sätt komma runt kopieringsskyddet. Eller? Rippar man CDn som mp3 finns väl inget kopieringsskydd kvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En korkad fråga: Om man köper ett album via iTMS så är den på något sätt kopieringsskyddad. Och man kan bara bränna skivan 7 gånger. Om man bränner en CD (en vanlig audioCD) av sitt köpta album så är det väl bara att rippa från den brända CDn och på så sätt komma runt kopieringsskyddet. Eller? Rippar man CDn som mp3 finns väl inget kopieringsskydd kvar?

Vet inte riktigt, men de borde ha tänkt på det.

 

Kanske att det läggs med information på skivan om att låtarna är köpta och skyddade?

Men det borde ju samtidigt t.ex. grannens PC inte ha en aning om...

 

Ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En korkad fråga: Om man köper ett album via iTMS så är den på något sätt kopieringsskyddad. Och man kan bara bränna skivan 7 gånger. Om man bränner en CD (en vanlig audioCD) av sitt köpta album så är det väl bara att rippa från den brända CDn och på så sätt komma runt kopieringsskyddet. Eller? Rippar man CDn som mp3 finns väl inget kopieringsskydd kvar?

Bränner du som ljud-cd så kan du rippa låtarna eller kopiera den CD-skivan hur mycket du vill. Inget kopieringsskydd följer med på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl finnas program som kan bota DRM-skadade filer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program som låser upp/tar bort DRM-skyddet från filerna, så länge man gör proceduren på en dator där filerna är "auktoriserade".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bränner du som ljud-cd så kan du rippa låtarna eller kopiera den CD-skivan hur mycket du vill. Inget kopieringsskydd följer med på skivan.

ok. I diskutionerna kring iTMS och kopieringsskydd later det som om skyddet fungerar. Men tydligen är det ganska enkelt att kringga om man t ex vill bränna sin albumlista fler än 7 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte idag som vi skulle kunna klicka på Sweden här?

 

Lander.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det mindre än 3 timmar kvar tills det är fredag. Var är iTMS? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok. I diskutionerna kring iTMS och kopieringsskydd later det som om skyddet fungerar. Men tydligen är det ganska enkelt att kringga om man t ex vill bränna sin albumlista fler än 7 ggr.

Precis. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märks att iTunes Store inte är uppdaterad ännu... :lol:

 

anita1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märks att iTunes Store inte är uppdaterad ännu... :lol:

Vem vet Kavita Hindolo är kanske en ny Anita Lindblom :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte in på iTMS längre. Den verkar ligga nere...... För uppdatering? Jag har försökt i 20 minuter nu utan resultat. Vi gör kankse våra första provköp idag i allal fall!

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom in, men det finns ingen "svensk knapp" ännu... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom in, men det finns ingen "svensk knapp" ännu... :(

Nu fungerar det ju bra. Men som sagt - ingen svensk version än. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wohoooo! (w00t)

 

Edit: wtf! Jag får inet upp de nya flaggorna!  :o

Inte jag heller. Vad nu då? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...