Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Verktygsfältet i Finder försvinner hela tiden


kiplon

Rekommendera Poster

Knas med verktygsfältet i Finder som försvunnit. Det går ju bra att återställa det genom att högerklicka överst i Finder.

 

Men mkt störande, och måste göras varje gång.

 

Hur ser jag till att verktygsfältet alltid finns med varje gång? Hittar ingen inställningsmöjlighet för det, bara hur man lägger till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort com.apple.finder.plist filen som ligger under Bibliotek-Preference.

Du hittar den genom att öppna finder,trycka på Gå,håll in Alt så Bibliotek kommer fram,klicka på bibliotek och sedan Preference.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta bort com.apple.finder.plist filen som ligger under Bibliotek-Preference.

Du hittar den genom att öppna finder,trycka på Gå,håll in Alt så Bibliotek kommer fram,klicka på bibliotek och sedan Preference.

Det ante mig att det var någon plist-fil som skulle tas bort. Problemet är bara att det är ett evigt arbete. Eftersom man har finder öppet så skapas ju en ny som fixar samma problem. Så där kan man hålla på.... Hur kan jag s a s "lura systemet" att förstå att den inte ska skapa en ny plist-fil i samma ögonblick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det var det första jag gjorde.

Har penetrerat varenda vrå i alla möjliga inställningar hit och dit. Och min tanke att det väl var en plistfil som ställde till det hade jag väl en aning om. Och nu vet jag vilken.

 

Men jag gör väl en säker start till, så får vi se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar att du ska starta i felsäkert läge och sen ta bort finder.plist

Du har inte något tillägg till Finder installerat som krånglar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla Lappen, nu är Finder återställd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...