Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur får jag min film från iMovie på min iPhone till en tv-serie iTunes


svagkyl

Rekommendera Poster

Är det någon som har ett tips på arbetsgången för mitt problem? När jag har klippt ihop en film i iMovie på min iPhone så vill jag få den in i min iMac och in i iTunes till en tv-serie som jag skapat för filmer som är på min familj.

 

Jag kan inte köra AirDrop mellan iPhone och iMac.

Jag kan inte maila filmen för den är för lång.

Jag kan inte messa den med iMessage för den är för lång.

Jag kan inte "spara till iTunes", för jag kan inte öppna projekt skapade i iMovie för iOS på datorn. Verkar som iMovie för iOS inte är kompatibelt med iMovie för OS X. Vilket är konstig...

 

So, what to do? What to do?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av iMovie på telefon och dator använder du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste version av båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre om du talar om versionsnummer så att denna tråd kan hjälpa andra med samma eller liknande problem, i morgon kan "senaste" vara något helt annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synka telefonen med iTunes så ska filmen även synkas med iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min work-around som jag kommit på är:

Skicka filmen till Kamerarullen i valfri upplösning.

Öppna iPhoto och synka så att filmen hamnar där.

Dra och släpp filmen från iPhoto till Skrivbordet.

Öppna iTunes och dra och släpp filmen från Skrivbordet till iTunes.

Ändra Info på filmen så att den hamnar i tv-serier.

Klart!

 

Känns som det borde finnas en mindre komplicerad och snabbare lösning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde gå att ladda via Droppbox med reservation för att det finns limit för hur stor filen får vara. Vet inte om du använder Vimeo till video. Jag kan exportera från iPhone till Vimeo och sedan går det att ladda ner filen från Vimeo till exempelvis Mac eller PC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med limit för Vimeo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med limit för Vimeo?

 

Beror på vilket konto man har. Med ett basic medlemsskap kan man ladda upp 0,5 GB i veckan och en HD-film i veckan. Jag har plusmedlemsskap och kan jag ladda upp 5 GB i veckan och så många HD filmer jag vill upp till limit. Om jag raderar av veckans uppladdning så får jag tillbaka utrymme och kan ladda upp igen. Basic är gratis och plus kostar pengar att ha.

 

Jag laddar ofta upp video till Vimeo för att kolla den via Apple TV före och efter redigering i dator. Det är väldigt smidigt och man får bra överblick över materialet.

 

Du kan läsa mer om skillnaden mellan basic och plus här: https://vimeo.com/help/faq/vimeo-membership/vimeo-plus#how-does-vimeo-plus-differ-from-a-basic-membership

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...