Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

3 problem och en uppgraderingsfråga!


bEiGe

Rekommendera Poster

Tjena. Mitt första foruminlägg här! Har haft min Mac Mini sedan Dec -11, känner mig fortfarande som en nybörjare! så har inte kunnat eller vetat hur man ska gå tillväga för att rätta till dessa enkla? fel..

 

Nr1. Mest störande av problemen! Apple mus och Tangentbord Bluetooth, inköpt samtidigt som datorn, tappar mottagningen från bluetoothen, får flera gånger om dagen hålla upp tangentbodet, musen i luften och trycka på knappar för att dem ska hitta mottagning igen.. Datorn står 3 meter framför min plats i soffan, inget ivägen som stör, 10cm från golvet.. Någon som vet vad det kan vara?

 

Nr2. Uppgraderade till OS X 10.9.3 för ett par månadersen, när jag inte stänger av den för tex natten, stänger av stärkare där den är kopplad via för att få ut bild (HDMI Uttag) , och startar dagen efter blir det väldigt ofta bluescreen, kan inte göra något annat än att starta om datorn genom att hålla inne startknappen.. Innan funkade den alltid klockrent att ha på dygnet runt Tacksam för svar!

 

Nr3. Kör 3D projektor som enda dataskärm, får inte 3d filmer att fungera! antingen är jag helt blåst (börjar tro det), aja skitsam, Finns det nåt bra program där jag kan spela upp 3D filmer? behöver jag köpa någon adapter thunderbolt --> hdmi för att hdmi signalen på hdmi utgången är för dålig? Vill inte skaffa en pc igen för det där lilla problemet, Projektorn klarar dom allra flesta #D format, så äver Receivern! tacksam för svar!

 

Uppgraderingsfråga : Läst att jag ska ha sånt här minne : Mac mini (Mitten 2011) datorer har två interna minneskortplatser. Dessa kortplatser accepterar PC3-10600 DDR3 204-stifts SO-DIMM (Small Outline DIMM) med följande specifikationer: , så den enda frågan jag har är om någon har något att rekomendera? Märke osv som funkat bra? Hade tänkt mig 2x4 gb!

 

 

 

Ha de gött!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...