Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
DanielW

LÖST installera från skivavbild?

Rekommendera Poster

DanielW

Jag har precis köpt Native Instruments Komplete, ett paket med olika musikprogram och ett mycket omfattande bibliotek med samplingar. Paketet omfattar 9 DVD:er, varav åtta bara är ljudfiler.

Den första skivan funkar utmärkt att läsa för min gamla Macbook Pro, men när jag sedan ombeds stoppa i skiva två, den första med ljudfiler, tar det stopp. DVD-läsaren tuggar, jag får tvinga ut skivan osv.

I min nyare Macbook Pro är det inga problem att läsa skivan, men nu gäller det alltså hur jag smidigast installerar filerna (det är alltså installation det handlar om, inget så enkelt som att man skulle kunna plocka ut mappar från DVD:n) på gamla macen.

Går det att göra en skivavbild som man t ex lägger på ett USB-minne som installationsprogrammet kan luras att tro är skiva två i ordningen för installationen? Hur gör jag i så fall det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Telly82

Testat en rengöringsskiva för läsaren? Kostar runt en hundring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
mac-patte

du kan lura datorn att den är en macbookair och på så sätt använda dig utav apples inbyggda cd/dvd-delning

http://www.hardturm.ch/luz/2011/10/how-to-make-the-macbook-air-superdrive-work-with-any-mac/

har inte testat själv men verkar funka, inget farligt att ändra i. skulle du ångra dig är det bara att slänga plist-filen så skapar systemet en ny .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
DanielW

Japp, Telly82, en rengöring löste problemet! Tack!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Telly82

Japp, Telly82, en rengöring löste problemet! Tack!

Kul att det löste sig och tack för att du rapporterar hur det gick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...