Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple lägger ner Aperture nästa år


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Stöd för "iCloud Photo Library"... Tänk att vi äntligen slipper lagra bilder lokalt i vårt iPhoto-bibliotek utan "erbjuds" att ha våra bilder på en server i USA i stället... jippie...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aperture kostade väl en slant också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aperture kostade väl en slant också

Ja, Aperture kostade en slant, det kommande ersättningen verkar kosta en slant varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tuttosinistro

Frågan är om det är lönt att fortsätta sitta och tagga huvuden, betygsätta bilder m.m nu då (iPhoto).

Allt kanske förgäves till uppgraderingen kommer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det är lönt att fortsätta sitta och tagga huvuden, betygsätta bilder m.m nu då (iPhoto).

Allt kanske förgäves till uppgraderingen kommer...

 

Har jag svårt att tänka mig att det är med tanke på att Apple utvecklat möjligheterna att sätta etiketter (tagga) på filer i nuvarande och i kommande version av OS X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det är lönt att fortsätta sitta och tagga huvuden, betygsätta bilder m.m nu då (iPhoto).

Allt kanske förgäves till uppgraderingen kommer...

Det tror jag man lugnt kan fortsätta med, läste nånstans (glömt var) att alla iPhoto- och Apertureanvändare kommer att kunna föra över bildbiblioteken till det nya. Och då tror jag man lugnt kan utgå från att nyckelord, taggar osv följer med.

 

Men om jag har rätt i det, det vet jag ej. Men det är min absoluta känsla.

 

Använder Aperture för egen del, men strax innan beskedet om Aperture så gick jag faktist över till Lightroom. Skälen till det har jag skrivit om i annan tråd. Men när jag importerade in mina bilder till LR från Ap så följde alla märkningar med. Det var inga problem för Adobes program att förstå vad Apple hade hittat på, om man säger så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...