Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skrivaren HP Envy 5532


Ingo135

Rekommendera Poster

Köpte en ny skrivare med AirPrint. Jag har kopplat den till både en PC och en iMac 21,5" med WiFi.

Nu får jag hyfsade färgutskrifter från PC:n men endast svartvita utskrifter från Imac.

Är det någon inställning jag missat?

Uppgraderade till Mavericks för ett tag sedan. Kan det ha någon betydelse.

Svartvita utskrifter får jag från både Safari och Office 21011.

Tacksam om någon har nån idé!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, macarna har ju en tendens till att älska att köra ut färgutskrifter som default. Själv jobbar jag med Lexmark och Ricoh mestadels. Men inställningarna är ju likadana i OS X.

 

Välj skriv ut, tryck på "visa detaljer" gå till "Skrivarfunktioner" och se till att det står Color. Se skärmdump.

post-15358-0-86374600-1403771622_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du skriver ut via AirPrint från en ipad eller iphone, blir det färg då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm sen inte att spara inställningarna som en förinställning. Den kommer du åt i alla program sen, utom vissa Adobe-program som har en tendens att vilja hitta på egna lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt, macarna har ju en tendens till att älska att köra ut färgutskrifter som default. Själv jobbar jag med Lexmark och Ricoh mestadels. Men inställningarna är ju likadana i OS X.

 

Välj skriv ut, tryck på "visa detaljer" gå till "Skrivarfunktioner" och se till att det står Color. Se skärmdump.

attachicon.gifSkärmavbild 2014-06-26 kl. 10.32.04.png

 

Hej och tack för tipset!

"Skrivarfunktioner" finns inte som val.

MVH Ingemar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för tipset!

"Skrivarfunktioner" finns inte som val.

MVH Ingemar

OK, nu har du talat om att just det inte finns som val. Men det vore nog bättre att du talar om vad som faktiskt finns. :)

Gärna med en eller flera skärmdumpar, för det finns en del att välja på i popupen som det står "Skrivarfunktioner" på i exemplet ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...