Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorn hittar inte hårddisken, mapp med frågetecken. Kostnad?


gustavsvensson

Rekommendera Poster

gustavsvensson

Igår slocknade min MacBook Pro och när jag startade om den så fick jag upp en mapp med ett frågetecken i.

 

Jag googlade detta och har förstått att det troligtvis är SATA-kabeln mellan hårddisk och dator som är sönder. Andra förslag var det annars kan vara?

 

Jag testade att byta tillbaka till min gamla hårddisk (bytte till SSD för ett år sedan) men även denna hittade inte datorn.

 

Nu har jag beställt tid hos Apple Store på Emporia (Malmö) via Genius Bar och undrar helt enkelt vad ni tror det kommer kosta att byta ut sladden? Är detta bästa alternativet eller blir det billigare om jag lämnar in det hos en butik (t.ex. mStore).

 

När jag beställde tid så ville de även att jag skulle sätta in min gamla hårddisk, tror ni att detta behövs göra om jag skulle lämna in på en butik som mStore?

 

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Gissning: 1500-2000kr.

 

Spelar nog ingen roll vart du lämnar in det vad det kostar.

 

Förutom om du hittar en hemmapulare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle gissa snarare runt 500-1000 kr det är stor skillnad på priser mellan olika service-verkstäder. speciellt när det kommer till arbetskostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och Apple själva verkar jobba nästan gratis efter att ha hört diverse kostnadsförslag från kunder som begärt offerter i Apple Store butiker. Har Apple Store Emporia en egen verkstad eller skickar de iväg datorer för reparation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...