Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Air tappar ofta kontakten med wifi-nätet


melliot

Rekommendera Poster

Jag har en Macbook Air, inköpt våren 2012, som irriterande ofta tappar kontakten med wifi-uppkopplingen. Detta händer både hemma och när man kopplar upp sig mot nya närverk. Den får kontakt först och man kan surfa som vanligt men helt plötsligt tappar den kontakten med nätet, och när det händer så blir det ofta många gånger med kort tid (typ allt mellan direkt och några minuter) mellan. Inte alltid, men tillräckligt ofta för att det ska vara j***igt irriterande...

 

Kan man göra något åt modemet, eller vad kan det bero på?

 

// Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! testar lite olika av deras förslag, verkar ju inte finnas en universallösning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Macbook Air, inköpt våren 2012, som irriterande ofta tappar kontakten med wifi-uppkopplingen. Detta händer både hemma och när man kopplar upp sig mot nya närverk. Den får kontakt först och man kan surfa som vanligt men helt plötsligt tappar den kontakten med nätet, och när det händer så blir det ofta många gånger med kort tid (typ allt mellan direkt och några minuter) mellan. Inte alltid, men tillräckligt ofta för att det ska vara j***igt irriterande...

 

Kan man göra något åt modemet, eller vad kan det bero på?

 

// Martin

Har du Mavericks i Airen?

Jag fick nämligen samma problem när jag laddade ner det. Utan att ha stöd för det med någon länk eller så, så är jag säker på att det har något med 10.9 att göra. Faktum är att det funkar något bättre efter senaste uppdateringen 10.9.3

 

Jag raderade den anslutning som strulade mest, och lade till den igen. Det blev då något bättre.

 

Men som sagt, efter sista uppdateringen så funkar det rätt bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör 10.9.3 och den är (har varit?) hopplös...

 

Har börjat med 2 åtgärder, stängt av Bluetooth samt satt energispartiden längre än skärmsläckaraktiveringen. Så får jag se om det räcker. Hoppet, hoppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hur långt i från router/accesspunkt är du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skogsmulle

samma på min mbp2011. inte lyckats lösa det ihop me Apple support på tre år. gett upp. Sämst är ju Macbook när man betlar räknar via OCR nr och man har skrivit allt och sedan "skuggas" wiFi ikonen- bara att börja om. Andra prylar fungerar bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...