Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

släcker skärmen vid uppstart


Elajas

Rekommendera Poster

Jag har problem med en macbook Air som släcker skärmen vid normal uppstart.

 

Problemet började med att datorn fastnade vid startskärmen med gråa äpplet.

Jag startade i Recovery och kontrollerade & reparerade hårddisken. Var något fel tydligen, men det reparerades och nu får jag upp att hårddisken fungerar korrekt.

 

När jag sedan startade om började detta fel. Jag startar datorn, får startljud och äpplet dyker upp. Efter några sekunder släcks skärmen och går inte att få igång igen. Äpplet på baksidan lyser fortfarande så datorn är igång.

Vid start i Safe-mode lyser skärmen hela tiden men fastnar med en laddningscirkel tillsammans med äpplet.

Recovery-mode fungerar som det ska.

 

Jag har provat att resetta SMC och PRAM, och testat både med laddare i och ur.

En uppstart så kom den förbi startskärmen och visade en muspekare mot svart bakgrund i några sekunder innan allt blev svart igen.

 

Har någon tips på vad jag kan göra nu?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pocahontas

Hur gammal är datorn, omfattas den av garantin, har du AppleCare?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett år gammal, omfattas fortfarande av garanti och har apple care.

 

Tänkte mer om det fanns något mer jag kan göra innan jag skickar in den. :)

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Pocahontas

Du har gjort nödvändig kontroll, så ring Apple, låter som allvarligare fel

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
SirKnasen

Har stött på det tidigare. Om det nu är samma problem vill säga.

Det är en installation/uppdatering som har hängt sig efter omstart.

 

Starta datorn med shift nedtryckt. (Safe boot)

När skärmen blir svart och musmarkören kommer fram så skriv första tecknet i ditt användarnamn och tryck på tab.

skriv lösenordet och tryck på enter.

Efter en liten stund ska det snurrande färhjulet dyka upp en liten stund och efter ytterligare en stund ska en stor ruta med texten "fortsätter med installationen" eller liknande dyka upp.

 

Men har du Apple Care så lär väl Apple kunna guida dig genom denna process.

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...