Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Extra skrivbord på samma dator


zpaz6969

Rekommendera Poster

Hej,

När man väljer att lägga till en extra sida av Mavericks så följer alla ikoner med när man skrollar emellan, Jag skulle vilja ha som två olika skrivbord, ett med bara jobb, och ett som är privat. Är det någon som vet hur man gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa ett användarkonto till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, asså, när jag kopplar in min extra skärm hemma så delas ikonerna på dom olika skärmarna, men när jag kör utan extra skärm så vill att det ska vara två fönster kvar med samma ordning som när jag kopplar in skärmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, asså, när jag kopplar in min extra skärm hemma så delas ikonerna på dom olika skärmarna, men när jag kör utan extra skärm så vill att det ska vara två fönster kvar med samma ordning som när jag kopplar in skärmen

Tyvärr, det går inte utan tredjepartsprogramvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Väcker liv i denna tråd igen.

Jag är ute efter ungefär samma sak. Sitter på bärbar med extern skärm. När jag har kopplat ur den externa skärmen och sen kommer tillbaka så är fönstren i en röra.

Samma sak om man loggar ut, när man sen loggar in igen så öppnas alla program igen som var öppna när man loggade ut. Men alla öppnas på samma skrivbord.

Så, finns det några inställningar/tredjeparts program som kan komma ihåg vilka skrivbord programmen öppnades i och även som kommer ihåg placeringen av fönstren när jag byter mellan min bärbara skärm och externa skärm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väcker liv i denna tråd igen.

Jag är ute efter ungefär samma sak. Sitter på bärbar med extern skärm. När jag har kopplat ur den externa skärmen och sen kommer tillbaka så är fönstren i en röra.

Samma sak om man loggar ut, när man sen loggar in igen så öppnas alla program igen som var öppna när man loggade ut. Men alla öppnas på samma skrivbord.

Så, finns det några inställningar/tredjeparts program som kan komma ihåg vilka skrivbord programmen öppnades i och även som kommer ihåg placeringen av fönstren när jag byter mellan min bärbara skärm och externa skärm?

Ingen klockren lösning men - vissa program behåller sina fönsterpositioner om du har dem gömda undertiden din externa skärm är bortkopplad.

 

Funkar inte så bra i Photoshop och Illustrator tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, men jag använder samma program både med och utan skärm.

Jag tänker mer att den känner igen att den externa skärmen blir inkopplat och återställer till den upplösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...