Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Numbers programmet


Bergabo

Rekommendera Poster

...jag har använt Numbers några ggr och det har fungerat fint. Nu plötsligen när jag skall redigera i en Numbers uppställning så är den låst?? Jag kan inte aktivera sidan? Jag kan skriva ut den men inte tex spara ner den i annat namn. Jag fick göra om hela Numbers dokumentet - och samma sak inträffar igen?

Upptill i dokumentnamnet finns en lås möjlighet men det är olåst.

Någon som vet vad jag gjort ovetande och som vet hur man kan aktivera dokumentet igen?

 

Taclksam för assistans,

Malte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det lagrat lokalt eller i molnet som t ex icloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..det är i iCloud

ok, prova att spara lokalt i datorn för att se om det fungerar bättre. Gör det det är det något knas med ditt icloud eller internetuppkoppling som spökar. Verkar internet funka som vanligt när du har problem med dokumentet i icloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är dokumentet ditt och ligger i ditt icloud eller är det utdelat till dig från annan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej - Internet funkar kalasbra.

 

Jag är dokument skaparen. De ligger i mitt iCloud - yes. De är skapade på min nästan helt nya iMac.

 

Jag har inte provat andra iCloud dokument - skall ta itu med det nu. Vet faktiskt inte hur man gör. Får forska och testa lite. Är det något man särskilt skall tänka på?

 

Malte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder du dokumentet samtidigt eller är det öppet på en annan iCloud-enhet, exempelvis en iPad eller en iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...