Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min macbook pro stänger av sig titt som tätt?!


Ssnilsson

Rekommendera Poster

Min macbook pro stänger av sig och sedan startar om flera gånger när jag använder den vilket börjar bli riktigt jobbigt!

 

Jag har återställt hela datorn till fabriksformat samt återställt smc (?) men det blir ändå ingen skillnad.

 

När datorn startar upp igen kommer det en ruta där de står ungefär ''Din dator har stängts av på grund utav ett problem''

 

Jag är inte riktigt haj på mac datorer så det skulle vara väldigt snällt ifall ni kom med förslag om vad det är som försiggår inom denna dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta vilken Mac du har och vilket OS. Gå in under Äpplet och kolla Om den här datorn/Mer info/Modellidentifierare.

...

OM datorn är lite äldre kan det vara damm som gör att den blir överhettad och stannar. Du kan ha allvarliga fel på hårddisken/filträdet. Ta fram Skivverktyget och kör Kontrollera skiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en macbook pro 2010

programvaran är OS X 10.9.2 :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte till att göra det där testet! Händer ingenting när jag trycker ned D under uppstarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde det också, men kom fram till att jag skulle återställa internet, men när jag ska skriva in lösenordet så funkar inte det. Har kollat så att det är rätt lösenord flera gånger nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom fram till testet, men då kommer detta upp? Nån som vet hur jag ska göra? post-75404-0-64293900-1399913295_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa i skivan. Håll inne D när datorn startas. Möjligt att AHT ligger på "Application" skivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...