Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Grå bilder på iPhone 4s


AndreasLantz

Rekommendera Poster

AndreasLantz

Hej!

Stötte på ett märkligt problem. Tog bilder med iPhone 4s, och de är helt grå, med en liiiten bit av motivet i övre högra hörnet, spm en smal springa (jag bifogar en bild). Det är inte grått med "JPG" i mitten, utan något jag aldrig stött på tidigare (se bilden). Problemet verkar vara med filen själv, har testat hård omstart, importerat bilderna till iPhoto och byggt om miniatyrer. Eftersom jag misstänker att problemet ligger i att filen har blivit korrupt har jag inte testat att bygga om/reparera iphoto-databasen. Borde jag testa det ändå? Är mycket mycket tacksam för svar, då jag upptäckte att bilderna var korrupta först efter att jag lämnat tillställningen jag var på så kunde inte ta nya.

//Andreas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det så där varje gång du tar en bild med telefon? Eller var det bara den gången du beskriver?

Är bilden grå om du kollar på bilderna i telefon, eller först när de landar i iPhoto?

 

Första tanken är ju att själva kamerafunktionen inte fungerar som den ska, och isåfall är det väl inte uteslutet att det är ett hårdvarufel på själva telefonen?

 

Att felet ligger i iPhoto, utifrån din beskrivning, verkar ju inte troligt. Om det nu inte är så att bilden är felfri i telefon men blir korrupt i iPhoto.

 

Är det ett hårdvarufel på telefon så är det nog inte mycket att göra. Om det är själva iOSsystemet som strular så borde det ju uppstå konstigheter även i andra appar. Vilket iOS är det? Dags för uppdateringar kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AndreasLantz

Det var bara just de bilderna (grr).. Bilderna är korrupta redan i telefonen. Jag kollade med en kille på Apple som hade upplevt det förut. Han sade att det tyvärr inte går att fixa. Men tack så mycket för ditt svar Kiplon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...