Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
fbkare

Finns en inställning för att direkt komma till "återställningsföns

Rekommendera Poster

fbkare
Postad (redigerade)

Jag har vid några tillfällen varit inne på mer eller mindre kända forum för mac relaterat och i många fall dyker det upp reklam för mackeeper i ett separat pop-up fönster. När jag vill lämna så kommer det upp en fönster som frågar om jag "verkligen vill lämna sidan". Då jag misstänker vad detta egentligen är vill jag inte svara på frågan och tvångsavslutar firefox. Dock vid omstart återkommer reklam direkt naturligtvis.

Kan man någonstans ställa in att jag iställlet direkt kommer till "återställnings" fönster så jag kan bestämma vilka fönster som ska öppnas?

Tacksam för svar.

Redigerad av fbkare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
xeric
Postad (redigerade)

Du kan nog svara ja på den frågan om du vill lämna. :yeahbaby: Har jag förstått det rätt om du vill att FF inte skall öppna några tidigare fönster/flikar när du startar och att du hellre vill ha FF's startsida där?

Du kan prova att köra i Terminal (avsluta FF först):

defaults write org.mozilla.Firefox NSQuitAlwaysKeepsWindows -bool false;

Då skall den sluta öppna det som var öppet innan du stängde.

Sen i inställningarna så kan du justera vad som skall visas när den öppnas eller vilken startsida du skall ha. Jag brukar ha “about:blank” som start och hemsida.

post-64246-0-54328100-1399318496_thumb.png

Klickar du på restore-knappen så ändras det till “about:home”.
(i bakgrunden är ett fönster där jag gått till: “about:config” och sökt på “home”, så man ser skillnaden på bilden)

post-64246-0-43279700-1399318505_thumb.png

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...