Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

hemsida där man kan köpa tjänst av OS X programmerare


zandroo

Rekommendera Poster

Skulle behöva anlita en programmerare för att bygga ett enkelt program för mig som kommer användas privat.

kan väldigt lite om programering och behöver därför anlita någon duktig inom just os x mus miljö ( https://developer.apple.com/library/mac/documentation/GraphicsImaging/Reference/Quartz_Services_Ref/Reference/reference.html#//apple_ref/c/func/CGAssociateMouseAndMouseCursorPosition )

Jag vet som sagt väldigt lite om allt som har med det ämnet och göra men vad kan ett enkelt program kosta för en privat person som mig då..

 

Tacksam för allt hjälp och tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska programmet göra? Vad har du för budget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Budet vet jag inte riktigt beror på programmeraren och hur bra programmet verkligen fungerar...

 

Jag behöver ett program som ska ge mig möjligthet att ställa in upp till 6 st eller mer virtuell mus pekare som får signalen från huvud enheten (mus 1)... alltså virtuella mus 2,3,4,5,6 ska agera inom webläsarens fönstret som bilden visar http://i60.tinypic.com/4tskua.png behöver inte ha höger klick kan nöja mig med vänster klick.

Programmet ska kunna kontrollera alla 5 pekare vid exakt samma sekund som mus pekare 1 (skickar signal till api eller vad det heter).. alltså jag ska kunna ställa in tex via caps lock tryckt* så ska alla 5 muspekare röra på sig och agera som en och samma mus inom respektiva web läsare fönster.. (x,y vinkel och avstånd samt vänster klick)

 

Ett enkelt program som man startar och ställer in antal virtuell mus pekare man vill.. och sedan ställa in storleken på skärmen (antal pixlar 24 tum eller större 28, 32 tum) samt antal fönster ramar man vill ha uppe (web läsare fönster firefox, chrome, opera) som musen ska agera inom den ramen sen ska dessa virtuella mus agera som huvudenheten mus 1, vänster klickar man inom ram 1 på en viss flash objet så ska de övriga 5 st virtuella pekaren agera exakt därefter i de övriga web läsare fönstren osv..

 

om man ska ge exempel efter bilden jag bifogat så ska man kunna tex stänga ner alla 6 (9) fönster som i bilden i en och samma sekund live.. inga auto klick eller spela in mus händerlser osv som jag är ute efter utan live i samma sekund..

Kommer tyvärr inte disktuera eller gå in på vad programmet kommer användas till hoppas ni förstår...

 

 

Det finns ett lite program för windows (

) men där ska man ansluta en till mus enhet vilket jag är inte ute efter utan det ska vara en användare en mus och med hjälp av min ide utföra det jag är ute efter.

om allt detta är kanske för komplicerad att programmera i ett program osv för os x 10.8, 10.9 10.10 kan jag tänka skapa programmet för windows i värsta fall..

 

Hur som helst om jag inte får tag i någon som kan hjälpa mig med min ide.. Vet någon om det kanske går att åstakomma det jag är ute efter med hjälp av usb hub och ansluta upp till 5 st fysiska musar men på något sätt styra över dessa mus pekare i os x miljö eller windows med hjälp av en och samma mus enhet... jah ni förstår samma basic ide men med hjälp av hårdvara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen som kan tipsa om någon hemsida där man kan kontakta os x programmerare eller utvecklare ? kommen nu macworld folks behöver tips.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...