Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCal, iCloud, S Kalender & MS Exchange


U Dick

Rekommendera Poster

Hej på er.

 

Som rubriken säger har jag en attans soppa som jag inte får kläm på...

Visste inte riktigt heller vart jag skulle placera inlägget.

Har sökt mina fingrar blodiga, fattar ändå inte om det går att lösa det jag vill uppnå.

 

Jag lever privat i en Applevärld och synkar min iCal via iCloud och det funkar ju som väntat, klanderfritt.

Nu har jag fått en ny jobblur, Samsung Galaxy Express 2.

I Samsungen använder jag en kalender som heter "S Kalender" den synkas med min outlook-kalender på stationär pc på firmans kontor via ett MS Exchangekonto.

Jag skulle vilja att inlägg i "S Kalender" synkar med kalendern "Arbete" i min iCal och tvärt om.

Är detta möjligt och i så fall hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen hjälp för dig men sitter i EXAKT samma position, med enda skillnaden att jag har en Galaxy S3 på jobbet.

Inväntar svar med spänning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara till att lägga till ditt exchange på konto på datorn.

Systeminställningar - Internetkonton - tryck på + längst ner till vänster och välj Exchange.

 

När det är klart så synkas Mail, kontakter & kalender.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och är det bara kalendern som önskas läggas till så väljer man så klart bort mail och kontakter när man lägger till exchangekontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej igen :-(

 

det funkar kanon både på iPhone & iPad, får det dock inte till att funka på iMacen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som inte fungerar. Får du inte in kontot på dator eller är det kalender som inte synkas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som inte fungerar. Får du inte in kontot på dator eller är det kalender som inte synkas?

får inte dit kontot.

det är serveradressen som spökar tror jag, kommer inte längre än så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med jobbet vilka server uppgifter du behöver ställa in för att det ska fungera på datorn. Vanligtvis brukar det vara samma som på iPhone men kan vara någon uppgift som behöver ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...