Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Blinkande Fönster


Jonny Pettersson
 Share

Rekommendera Poster

Jonny Pettersson

Hej,

 

Undrar om någon har varit med om att fönstren blinkar till. återkommer varje 20-30 sek intervaller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men att skärmen blinkade till varje gång en låt byttes. :)Var en grejj i Dock'en då som gjorde att Docken krashade (startades om).

Öppna programmet “Console.app”. Ligger i Program->Verktyg.
Rensa fönstret/loggen och sen kika på vad som kommer där då. Borde dyka upp nåt där då var 20-30'e sek. Det kan sen ge en hint om vad det kan vara som spökar för dig.

Hoppas det löser sig. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
Magnus_iMac
Postad (redigerade)

Hej Eric!

Exakt detta fenomen har jag också drabbats av.

 

Effekten är dessutom att när det "blinkar till" och fönstren blir itiva -> inaktiva, så fungerar ej tangentbordsinmatningen.

 

Jag hittar felmmnden i Systemmeddelanden, har du tips på hur jag åtgärdar detta?

 

//Magnus 

 

Loggen ger bl.a. detta: Saved crash report for prl_deskctl_agent[1561] version 4.0.0 (32792) to /Library/Logs/DiagnosticReports/prl_deskctl_agent_2018-05-16-122931_Magnuss-iMac.crash

Redigerad av Magnus_iMac
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Magnus_iMac
2018-05-16 på 12:28, Magnus_iMac säger:

Hej Eric!

Exakt detta fenomen har jag också drabbats av.

 

Effekten är dessutom att när det "blinkar till" och fönstren blir itiva -> inaktiva, så fungerar ej tangentbordsinmatningen.

 

Jag hittar felmmnden i Systemmeddelanden, har du tips på hur jag åtgärdar detta?

 

//Magnus 

 

Loggen ger bl.a. detta: Saved crash report for prl_deskctl_agent[1561] version 4.0.0 (32792) to /Library/Logs/DiagnosticReports/prl_deskctl_agent_2018-05-16-122931_Magnuss-iMac.crash

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...