Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

synk mellan icloud och OS X-kalendern


kiplon

Rekommendera Poster

JAg har synk mellan alla mina kalendrar i alla mina enheter; iOS <-> OS X <-> iCloud.

 

Funkar klockrent, inga problem.

 

Men nu har jag blivit tvungen att inlemma även en googlekalender i mitt system, och då har jag fått problem,

 

Lite krångligt att förklara kanske, men i min googlekalender har jag bara en enda sorts händelser inlagda. Och synkar in dessa händelser i apple-prylarna, OCh det funkar också klockrent.

 

Men på jobbet så har jag inte tillgång till macens kalender utan bara mina iOSkalendrar, och det vet ni som följer trådarna här vad jag tycker om iOSkalendern. :)

 

Så på jobbet måste jag använda iCloudkalendern på webben istället. OCh hur jag knölar och grunnar och grejar så får jag inte googles kalenderhändelser att synka över i iCloudskalender, trots att händelserna finns med i alla övriga kalendrar.

 

Är det någon som vet hur man löser detta? Jag är nästan böjd till att tro att det inte går? Men det kan ju inte vara möjligt???? När allt syns överallt annars.

 

Tacksam för alla tips!

 

(möjligen är frågan lagd i fel avdelning, så moderator får gärna flytta frågan till rätt ställe)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kalenderapplikationerna på iOS och Mac så är det programmen själva som synkar, det är därför som Google fungerar i dem därför att du har lagt in Google i de applikationerna. Jag tror inte att iCloud på webben kan synka annat än sig självt, för andra iCloud-tjänster synkar bara sig själv. Men jag är osäker på detta så ta inte det som en absolut sanning.

Egentligen skriver jag för något annat - du gillar inte kalendern i iOS. Det finns många alternativa kalenderapplikationer för iOS än den inbyggda och som fungerar med samma kalendrar, alltså i praktiken innebär ett annat gränssnitt och som dessutom kan lägga till flera funktioner som inte finns i iOS-kalendern.

Jag rekommenderar dig att utforska dessa för då slipper du använda iCloud-kalendern på webben. :) Kanske du hittar ett alternativ du trivs med bättre?

Själv så använder jag miCal
https://itunes.apple.com/se/app/mical-missing-calendar-for/id777512000?mt=8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kalenderapplikationerna på iOS och Mac så är det programmen själva som synkar, det är därför som Google fungerar i dem därför att du har lagt in Google i de applikationerna. Jag tror inte att iCloud på webben kan synka annat än sig självt, för andra iCloud-tjänster synkar bara sig själv. Men jag är osäker på detta så ta inte det som en absolut sanning.

 

Egentligen skriver jag för något annat - du gillar inte kalendern i iOS. Det finns många alternativa kalenderapplikationer för iOS än den inbyggda och som fungerar med samma kalendrar, alltså i praktiken innebär ett annat gränssnitt och som dessutom kan lägga till flera funktioner som inte finns i iOS-kalendern.

 

Jag rekommenderar dig att utforska dessa för då slipper du använda iCloud-kalendern på webben. :) Kanske du hittar ett alternativ du trivs med bättre?

 

Själv så använder jag miCal

https://itunes.apple.com/se/app/mical-missing-calendar-for/id777512000?mt=8

 

 

 

 

 

Tack för svar! det ante mig att det var på det sättet....hade det på känn!

 

Jo, jag har provat allehanda kalenderappar i telefonerna, och det finns många som är så mkt bättre än apples egen,

Själv gillar jag Jorte, men den går det inte att synka in från google med. Det går att lägga in alla googlehändelser som finns redan men däremot går det inte att synka in löpande allt nytt som läggs in. Det är synd, för jag tycker gränssnittet i Jorte passar mig.

 

Week Cal synkar allt och jag har inget emot den heller.

 

osv osv det är bara att välja och vraka.

 

Men föutom min uppfattning om iOs egna kalender så är det också så att jag på jobbet behöver få snabb överblick hur det ser ut i dag, nästa dag, nästa vecka osv. Jag behöver boka in mig när folk ringer och då kan jag inte sitta och bläddra i en mobil, som jag dessutom kanske även pratar i. Även om jag alltid har två iPhones i gång när jag jobbar,

 

Utan jag behöver få upp kalendern på skärmen framför mig. Jag har för länge sedan gett upp hoppet om att synka jobbets Outlookkalender via exchange till mina enheter så den historien orkar jag inte ta upp igen :)

 

Allt hade varit frid och fröjd med icloudkalendern, för det har funkat bra under lång tid nu.

 

Men så kom det upp ett behov av en utomstående part att kunna se om jag jobbar, är tjledig för uppdrag osv osv. Så hur mina dagar ser ut den närmaste tremånadersperioden har jag lagt upp som händelser i googles kalender som jag sedan kan dela via skärmdump (för jag vill inte dela kalendern med personen i fråga).

 

Och använder jag macens kalender så kan jag se all min planering + det som jag angett till den utomstående. Galant! och är mitt behov!

 

Det som låg närmast rent praktiskt var ju att använda googles kalender för den funktionen.

 

Iofs kan jag ha två webbsidor med kalendrar uppe samtidigt, men det är ju sånt bläddrande på skärmen. Så det jag eg skulle behöva är en webbaserad synkbar kalender. Och då känner jag bara till googles.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag kanske missat något här men...

 

Kan du inte bara skapa en iCloud kalender till? Och fimpa Google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske missat något här men...

 

Kan du inte bara skapa en iCloud kalender till? Och fimpa Google.

ja, du har rätt. Bara att att bocka i eller ur beroende på vilken vy jag vill kunna se....

 

hå hå ja ja, ibland tar det en stund innan polletterna trillar ner hos Kiplon.... varför krångla till det i onödan

 

post-67957-0-55088100-1397213058.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...