Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes, lång tid att konvertera ljudfil


andresito

Rekommendera Poster

Hej på er!

Jag brukar ibland använda iTunes för att konvertera WAV-filer till filformat som tar mindre plats som exempelvis AAC eller MP3.. Detta brukar ju gå rätt fort oftast MEN just ikväll tog det förvånansvärt lång tid.

Jag prövade med att byta filformat att konvertera till ett par gånger.. Startade om iTunes, startade om datorn.. Men ändå så gick det segt..

Någon som har någon idé för att speeda upp det här till normal nivå igen? Eller bör jag ta detta som en varningssignal om att typ hårddisken börjar klappa ihop?

 

Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.. ta en titt i activity monitor och se efter om det är någonting annat otyg som ligger och kör i bakgrunden .. eventuellt att din hd skulle vara knökfull ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt fort jämfört med förvånansvärt lång tid, vad betyder det i ditt fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Hej på er!

 

Jag brukar ibland använda iTunes för att konvertera WAV-filer till filformat som tar mindre plats som exempelvis AAC eller MP3.. Detta brukar ju gå rätt fort oftast MEN just ikväll tog det förvånansvärt lång tid.

 

Jag prövade med att byta filformat att konvertera till ett par gånger.. Startade om iTunes, startade om datorn.. Men ändå så gick det segt..

 

Någon som har någon idé för att speeda upp det här till normal nivå igen? Eller bör jag ta detta som en varningssignal om att typ hårddisken börjar klappa ihop?

 

Vad tror ni?

 

Vad säger iTunes när du konverterar då? Brukar ju stå något liknande "Återstående tid 0:33 (36x)" uppe i displayn...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

 

Jag brukar ibland använda iTunes för att konvertera WAV-filer till filformat som tar mindre plats som exempelvis AAC eller MP3.. Detta brukar ju gå rätt fort oftast MEN just ikväll tog det förvånansvärt lång tid.

 

Jag prövade med att byta filformat att konvertera till ett par gånger.. Startade om iTunes, startade om datorn.. Men ändå så gick det segt..

 

Någon som har någon idé för att speeda upp det här till normal nivå igen? Eller bör jag ta detta som en varningssignal om att typ hårddisken börjar klappa ihop?

 

Vad tror ni?

Prova med en annan fil. Går det normalfort igen, så kan det kansek vara ngt med just den filen. Om det bara är den filen som krånglar - prova med Adapter och se om den kan fixa till den åt dig.

 

Hoppas det löser sig. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att köra en säker start, starta sedan om och prova igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad säger iTunes när du konverterar då? Brukar ju stå något liknande "Återstående tid 0:33 (36x)" uppe i displayn...?

Normalt sett brukar den ligga på typ (33x) eller mer, nu var den nere på (1.1x)..

 

Hursom, har jag inte haft detta problem sen sist.. Däremot tycker jag hdd:n visar andra tendenser på "ihopklappning", fruktansvärt långa laddningstider då jag startar program etc.. Funderar på att införskaffa en ssd-disk innan min befintliga disk tackar för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt sett brukar den ligga på typ (33x) eller mer, nu var den nere på (1.1x)..

 

Hursom, har jag inte haft detta problem sen sist.. Däremot tycker jag hdd:n visar andra tendenser på "ihopklappning", fruktansvärt långa laddningstider då jag startar program etc.. Funderar på att införskaffa en ssd-disk innan min befintliga disk tackar för sig.

Du har väl säkerhetskopierat...? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Normalt sett brukar den ligga på typ (33x) eller mer, nu var den nere på (1.1x)..

 

Hursom, har jag inte haft detta problem sen sist.. Däremot tycker jag hdd:n visar andra tendenser på "ihopklappning", fruktansvärt långa laddningstider då jag startar program etc.. Funderar på att införskaffa en ssd-disk innan min befintliga disk tackar för sig.

 

Kan va att din hd inte längre mår så bra ja... Låter mysko annars - På tal om det, din hårddisk, gör den massa ljud för sig med ojämna mellanrum? Klickningar eller pip utöver dessa sega laddningar?

 

Isf är det dags att snabbt säkerhetskopiera ALLT och införskaffa en ny innan den dör...

 

Det har jag vatt med om, tyvärr var jag för sent ute så fick lära mig "the hard way" och det är inget jag rekomenderar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har säkerhetskopierat upp på en extern HD! Dock inga konstiga läten eller ljud från hårddisken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...