Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

rMBP flera externa skärmar


AndreasLantz

Rekommendera Poster

AndreasLantz

Hej! Har en Late 2013 15" rMBP. Undrade om man kan köra flera externa skärmar utan krångel? Alltså mjukvarumässigt. Har nu en Philips 27" LED 273E3LHSB som jag kör med HDMI. Har även en Apple TV, så har kört Airplay ibland oxå. Datorn har ju även två thunderboltportar. Nu till mina frågor:

1. Kan jag köra Thunderbolt -> HDMI kabel till en extern monitor och HDMI till min nuvarande? Alltså HDMI och Thunderbolt samtidigt.

2. Kan jag köra HDMI (och gärna även Thunderbolt, om det visar sig att svaret på fråga 1 är positivt) och Airplay till Apple TV samtidigt?

3. Huruvida svaren på frågorna ovan är positiva eller inte, hur många externa skärmar klarar datorn av? (Det är modellen med 2,6 GHz BTO i7)

4. Blir det krångel för datorn mjukvarumässigt att hantera så många olika anslutningstyper samtidigt?

 

Vet att det är många frågor, men är väldigt tacksam för de svar jag kan få! :)

 

//Andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AndreasLantz

Och även, hur fungerar det med någon typ av HDMI-splitter? Alltså inte en som splittar samma signal, utan gör så datorn upptäcker flera skärmar (vet inte vad det kallas).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar Everymac.com så står det att man kan köra två st.

Eller upp till 3 men då kommer datorn bli för varm.

 

post-23342-0-69067700-1397023792_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AndreasLantz

Okey, tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Snabb fråga, är du nöjd med Philips 27" LED 273E3LHSB? Tänkte köpa ny monitor snart och funderade på just den monitorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...