Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Logga in på iTunes Store"


Epersson88

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har haft min iPhone 5 i ca 1,5 år och det har alltid fungerat kanonbra. De senaste dagarna får jag dock upp en ruta titt som tätt, där jag ombeds ange lösenordet till mitt apple-id och det högst upp står "Logga in på iTunes Store", precis som det brukar göra när man laddar ned en app. Nu kommer den dock upp flera gånger/dag utan att jag gör något speciellt, kan sitta och surfa, eller så dyker den upp så fort jag tar upp telefonen ur fickan och låser upp den.

 

Har någon annan varit med om detta? Hur tusan blir man av med problemet?

 

Med vänlig hälsning,
Emmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har råkat ut för samma sak nu i ett par dagar på min iPad Air. Inte min iPhone 5S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Hej!

 

Har haft min iPhone 5 i ca 1,5 år och det har alltid fungerat kanonbra. De senaste dagarna får jag dock upp en ruta titt som tätt, där jag ombeds ange lösenordet till mitt apple-id och det högst upp står "Logga in på iTunes Store", precis som det brukar göra när man laddar ned en app. Nu kommer den dock upp flera gånger/dag utan att jag gör något speciellt, kan sitta och surfa, eller så dyker den upp så fort jag tar upp telefonen ur fickan och låser upp den.

 

Har någon annan varit med om detta? Hur tusan blir man av med problemet?

 

Med vänlig hälsning,

Emmy

 

 

Detta brukar ju hända om man t.ex. har bytt lösenord på sitt iTunes Konto på senaste tid, då alla olika iCloud kopplingar (iMessages, Appstore, Kontaker, Photostreams m.m.) vill att man ska logga in igen... Det kan även inträffa då du kanske bytt eller fått nytt kredit-kort som du kopplat till ditt iTunes Konto på senaste tid, då kommer liknande ruta fram och din iOS enhet skickar in dig för att bekräfta/uppdatera nya inställningar.

 

- Men om inget ovan kan va orsken har jag ingen aning...

 

Så länge rutan som kommer fram och vill att du ska logga in är från iOS och inte dyker upp i en safari ruta - ska det iaf nog vara säkert att logga in om och om igen till den gett upp :P

 

(Har du däremot jailbreakat din iPhone kan det vara värt att se upp med sånt...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte gjort något av detta. Jag skriver in mitt lösenord men det kommer tillbaka nästa gång jag öppnar min padda. Inte alltid. Bara ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren, men jag har inte heller gjort något av ovanstående...

 

Mycket märkligt. Får helt enkelt hoppas att det slutar lite plötsligt som det började :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har haft min iPhone 5 i ca 1,5 år och det har alltid fungerat kanonbra. De senaste dagarna får jag dock upp en ruta titt som tätt, där jag ombeds ange lösenordet till mitt apple-id och det högst upp står "Logga in på iTunes Store", precis som det brukar göra när man laddar ned en app. Nu kommer den dock upp flera gånger/dag utan att jag gör något speciellt, kan sitta och surfa, eller så dyker den upp så fort jag tar upp telefonen ur fickan och låser upp den.

 

Har någon annan varit med om detta? Hur tusan blir man av med problemet?

 

Med vänlig hälsning,

Emmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem med min ipad mini tills senaste ios uppdateringen då det försvann.

Men då har det börjat på min iphone 5s!!

Otroligt irriterande.

Kanske ska ta och ringa apple supporten de brukar va duktiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Samma sak händer mig. "LOGGA IN PÅ iTUNES STORE Ange lösenordet för ditt Apple-ID ••••••@•••••••." Började för några veckor sedan. Gillar inte uppmaningar utan motivering! Jag har inte följt uppmaningen och allt har fungerat ändå, med synkroniseringar via iTunes i macen inklusive uppdateringar av iOS.

 

Någon som har något nytt i detta ämne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...