Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljud i teamviewer spelas via Airplay fast inte ansluten?


Falkens

Rekommendera Poster

Råkat ut för något extremt lustigt som jag inte vet hur jag ska råda bot på.

 

Jag har teamviewer installerat på min MacMini som jag ibland fjärrstyr. Jag tänkte en dag då jag satt på jobbet och hade 45 min av lunchen kvar. Jag loggar på och ser en film eller serie då jag har tid över.

 

Jag drar igång filmen via VLC eller PLEX och den visar sig som vanligt men inget ljud? Jag testar olika filmer/serier utan resultat. Jag kommer hem och testar samma sak hemma... inget ljud MEN det visar sig att min stereo som är kopplad via AIR Play spelar upp ljudet som jag aktiverat via teamviewer.

 

Någon som har det blekaste varför det blir så... jag har inte WiFi igång på MacMini utan den sitter på kabel. Airporten är inte ansluten till kabel utan bara WiFi och bara här har jag tappat tråden, det finns ingenstans i teamviewer eller VLC eller någon annan spelare som visar att den skulle vara ansluten till någon form av Airplay

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*hmm*

Hittade fel 1.

Inställningen låg under "Ljud" och Välj enhet för ljud ut. Valde inbyggda högtalare och då slutade det låta i Airport Express.

 

Fortfarande får jag inget ljud via teamviewer när jag spelar upp en film "hemma", någon som vet varför man inte får ljud från den enheten man fjärrstyr? Eller hur inställningen ska vara så att man får det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...