Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Appstore utan kreditkort


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Kommer inte ihåg hur det här hängde ihop nu igen...

 

Sitter med en ny iPad och försöker lägga in ett nytt Apple ID till Appstore. Jag vill inte koppla något kreditkort till det kontot, och där kör jag fast och kommer inte vidare. Jag har heller inget giftcard på Appstore att använda.

 

Hur kommer jag vidare, eller är det omöjligt att ens ladda ner gratis appar utan kreditinformation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Oavsett om jag loggar in från Appstore eller från Systeminställningarna så kommer jag till att granska min information, och därifrån kommer jag inte vidare utan att ange betalningsinformation.

 

Står till och med i guiden du länkar till.

 

Använda ditt Apple-ID i iTunes Store
  1. Öppna den senaste versionen av iTunes.
  2. Välj Affär > Logga in.
  3. Fyll i ditt Apple-ID och lösenord och klicka på Logga in.
  4. Klicka på Granska när du blir tillfrågad om du vill granska informationen.
  5. Ange din faktureringsinformation.
  6. Klicka på Fortsätt när du har angett din betalkorts- och faktureringsinformation. Du kan när som helst ta bort eller redigera din betalkortsinformation. Läs mer om att uppdatera din iTunes Store-kontoinformation.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla under skapa ett konto på en dator. Där verkar det gå, förutsatt att du har tillgång till en dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet att det går,gjorde ett konto till min son för ett par år sedan,o det funkade perfekt!,kom dock inte ihåg hur man löste det utan kreditkort,men han har samma konto fortfarande,o han brukar köpa "värdekort" när han vill handla nåt på App Store/itunes o det funkar bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tryck på en app som är gratis! Då kommer till en skapa konto sida där du kan bocka i att du inte har något kontokort! Gjorde detta på jobbet för en vecka sedan och då funkade det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Eftersom jag redan skapat kontot vill jag helst inte skapa ett nytt. Jag skapade kontot på en dator och där går det utmärkt att inte ha ett kreditkort, men i iPad'en frågas det ändå efter kreditkort.

 

Lösningen blev följande. Min bank (Swedbank) har en tjänst som heter e-kort. Jag antar att andra banker har något liknande. Den tjänsten skapar ett "virtuellt kort" kan man säga. Ett kortnummer som är kopplat till ditt ordinarie kredit/bank kort men där du själv bestämmer exp. date samt max belopp.

 

Så jag skapade ett kort med en månads giltighet och ett pyttelitet maxbelopp, registrerade detta i Appstore och det funkade bra.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som @olawer säger! För att skapa ett Apple-ID som inte har något bankkort inlagt så går du in på AppStore och trycker på valfri GRATIS app. Du blir då tillfrågad om du ska skapa ett nytt Apple-ID och när du går vidare så slipper du slå in någon kortinformation. Men som sagt, då måste man skapa ett helt nytt Apple-ID... :(

 

 

Lösningen blev följande. Min bank (Swedbank) har en tjänst som heter e-kort. Jag antar att andra banker har något liknande. Den tjänsten skapar ett "virtuellt kort" kan man säga. Ett kortnummer som är kopplat till ditt ordinarie kredit/bank kort men där du själv bestämmer exp. date samt max belopp.

 

//KJ

 

Wow! Det där visste jag inte att det fanns. Ska genast kolla upp om det finns på Handelsbanken. Tack för att du delade med dig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

För mig är det likadant. Apple kräver ett kortnr, alternativet inget finns inte i min dialog!

Dessutom tvingade dom mig att byta password. Jag skulle bra gärna vilja veta varför! Om nu någon försöker forcera mitt konto ska jag ju definitivt inte lägga in ett kontokort.

Väldigt irriterande. Jag skulle bara ladda ner en gratisapp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det likadant. Apple kräver ett kortnr, alternativet inget finns inte i min dialog!

Dessutom tvingade dom mig att byta password. Jag skulle bra gärna vilja veta varför! Om nu någon försöker forcera mitt konto ska jag ju definitivt inte lägga in ett kontokort.

Väldigt irriterande. Jag skulle bara ladda ner en gratisapp!

Nu har ju jag angivit ett Visa-kort, men så här ser det ut i App Store för mig, jag kan ändra till "Inget". App Store > Affär > Visa mitt konto:

 

post-28798-0-04991200-1464383416_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...