Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om Facebook (+ WhatsApp, Instagram)


iMarc
 Share

  

40 medlemmar har röstat

  1. 1. Använder du Facebook?

    • Ja
      26
    • Nej
      14
  2. 2. Vad använder du facebook till?

    • Spela spel
      1
    • Chatta med vänner och/eller anhöriga
      19
    • Nyfiken, spionera på andra
      3
    • För att försöka dejta någon
      0
    • Är aktiv inom någon grupp som delar mitt intresse
      14
    • Trakassera andra
      1
    • Ingenting
      18
  3. 3. Hur mycket tid spenderar du på FB/dag?

    • 0-1 timme
      12
    • 1-2 timmar
      8
    • 2-3 timmar
      3
    • 4-5 timmar
      0
    • 6-7 timmar
      0
    • 8-9 timmar
      0
    • 10+ timmar
      0
    • Hela tiden tills jag somnar
      2
    • Ingen alls
      15


Rekommendera Poster

Kikar lite på omröstningens siffror. 16 använder, och 6 använder inte. Det ätr faktiskt ungf som det är på det hela stora med. "6/16 = 0.375". Och sist jag såg lite siffror på det (användandet) var det ≈ 4 10 som inte använder FB.

...vilket gör det till lite märkligt varför en del företag/organisationer osv, kör med uteslutande info på/via FB och på så sätt missar 40%. Fast det är bättre idag än får några år sen. Var mer utstuderat "bara FB" då. Idag finns många på fler ställen med.

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Confessions of a Facebook Marketing Addict | Entrepreneur.com

 

“Facebook’s business model resembles that of a neighborhood drug dealer. Get ’em hooked young on something cheap, and then make your clients pay big time for something stronger when the cheap stuff doesn’t work anymore.”

 

Tycker det verkar vara en bra beskrivning. ^_^

Man får anta att den är rätt korrekt med eftersom den kommer från en “Reklamjunkie”.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Confessions of a Facebook Marketing Addict | Entrepreneur.com

 

Facebooks business model resembles that of a neighborhood drug dealer. Get em hooked young on something cheap, and then make your clients pay big time for something stronger when the cheap stuff doesnt work anymore.

 

Tycker det verkar vara en bra beskrivning. ^_^

Man får anta att den är rätt korrekt med eftersom den kommer från en Reklamjunkie.

Läste en gång att det inte är en IT-bubbla som väntar på att spricka utan en reklambubbla. Jag hoppas och tror att det är en profetia som går i uppfyllelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en gång att det inte är en IT-bubbla som väntar på att spricka utan en reklambubbla. Jag hoppas och tror att det är en profetia som går i uppfyllelse.

m.gif Låter som ett rätt troligt scenario.

Är bara att vänta och hoppas på dagen då det imploderar. :yeahbaby:

 

Just nu är det så mkt reklam på t ex YouTube, så att t o m TV3, i jmförelse, ligger i paritet med SVT. ^_^

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja, det känns rätt mycket som om man försöker sälja konserverad gröt, men det gäller ju alla områden. Fejan handlar mer om själlösa flashspel än om reklam. Reklam är det som driver nonsensteve och internet. Utan reklam inget internet.

Jag har för mig att det man syftade på var de fantasisummor som bl.a. FB var värderade till baserat på spekulationer om värde i reklamsyfte. Något åt det hållet.

 

Reklam slipper vi nog aldrig. En reklambubbla lär ju innebära att reklam försvinner lika lite som en fastighetsbubbla innebär att fastigheter försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår fortfarande varför ni (dvs Karl-Jan med flera) är så angelägna om att Facebook ska störta och döden dö? För att de har mycket reklam? För att det går att lura till sig »likes«? För att ni inte själva eller i mycket liten utsträckning använder FB?

 

Ursäkta språkbruket, men ni låter som ett gäng pensionärer som hoppas att [valfri »modern« företeelse] ska upphöra, utan att kunna motivera det bättre än »därför«.

 

Vad driver er?

 

 

/ Kiwi

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag förstår fortfarande varför ni (dvs Karl-Jan med flera) är så angelägna om att Facebook ska störta och döden dö? För att de har mycket reklam? För att det går att lura till sig »likes«? För att ni inte själva eller i mycket liten utsträckning använder FB?

 

Ursäkta språkbruket, men ni låter som ett gäng pensionärer som hoppas att [valfri »modern« företeelse] ska upphöra, utan att kunna motivera det bättre än »därför«.

 

Vad driver er?

 

 

/ Kiwi

Ingen fara. Jag är väl medveten om att jag låter som en grinig gammal gubbe :)

 

Du ställde nästan samma fråga i trådens första sida och jag svarade. Var det ett dåligt motiverat svar från min sida eller har du glömt bort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ställde nästan samma fråga i trådens första sida och jag svarade. Var det ett dåligt motiverat svar från min sida eller har du glömt bort det?

 

Det svaret handlade mest om varför Du personligen inte gillar att använda det längre. Men nu sitter Du och väntar med champagnen i högsta hugg på att företaget Facebook ska konka.

 

Det är inte samma sak.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

Det svaret handlade mest om varför Du personligen inte gillar att använda det längre. Men nu sitter Du och väntar med champagnen i högsta hugg på att företaget Facebook ska konka.

 

Det är inte samma sak.

 

 

/ Kiwi

De sista styckena handlade ju just om detta, varför jag inte gillar konceptet FB + fler liknande företag. Varför jag tycker det är dags att FB försvinner, eller iallafall i sin nuvarande form dör. Kan tyvärr inte länka direkt till inlägg från min iPhone så du får leta själv.

 

Men såklart blir det personligt. Det handlar ju om åsikter. Detta är nog ingen tråd vi kan leka "har du källor på det?" -leken i.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De sista styckena handlade ju just om detta, varför jag inte gillar konceptet FB + fler liknande företag. Varför jag tycker det är dags att FB försvinner, eller iallafall i sin nuvarande form dör. Kan tyvärr inte länka direkt till inlägg från min iPhone så du får leta själv.

 

Men såklart blir det personligt. Det handlar ju om åsikter. Detta är nog ingen tråd vi kan leka "har du källor på det?" -leken i.

Om någon gör ett påstående, och någon annan säger sig vara tveksam till om påståendet stämmer, så kan vi visst »leka den leken«. ;)

 

Och åsikter går ju att diskutera i vilket fall som helst. Så vi återgår till svaret Du hänvisar till och plockar ut några bitar:

 

 

 

Anledningen till att jag inte tycker om FB är dock inte allt detta. Jag tycker helt enkelt inte om "gratis". Jag vill inte ha något gratis mot att ge upp delar av mitt privatliv. Det är inte ens gratis. Det är bara betalning i annan form än pengar. Och, jag tycker definitivt inte om företag som Google och FB som lever och frodas enbart på att de sitter på information om folk.

Vilken information Facebook och andra sajter får är varken mer eller mindre än den vi själva delar med oss av. Alla frågor måste inte besvaras sanningsenligt. Vissa frågor behöver inte ens besvaras alls. Om det är ett problem att företag sitter på personlig information om folk, så beror det på att folk delar med sig av den informationen. Det är inte Facebooks fel.

 

 

Jag tycker heller inte om att FB är så dominerande. När jag var ung/yngre pratade jag med mina vänner över ICQ, som senare bliv MSN, Lunarstorm och allt vad de hette. Tjänsterna kom, blev stora och sedan omkörda. Drakarna dog, och gav plats till något nytt att gro. Jag tycker att vi är färdiga med FB som plattform för socialt umgänge. Det är dags för något nytt, vad det nu må vara, och då måste FB i nuvarande form dö.

Anledningen till att ICQ, Lunarstorm och MySpace försvann berodde mindre på att folk tröttnade på dem och mer på att andra och mer populära tjänster kom. Om Facebook kommer att »dö«, så lär det bero på att någon annan gör en populärare tjänst som uppfyller människors önskemål bättre. Då kommer döden naturligt. FB måste inte dö i förtid, av inre blödningar. Det finns därför ingen anledning att hoppas på det heller.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår fortfarande varför ni (dvs Karl-Jan med flera) är så angelägna om att Facebook ska störta och döden dö? För att de har mycket reklam? För att det går att lura till sig »likes«? För att ni inte själva eller i mycket liten utsträckning använder FB?

 

Ursäkta språkbruket, men ni låter som ett gäng pensionärer som hoppas att [valfri »modern« företeelse] ska upphöra, utan att kunna motivera det bättre än »därför«.

 

Vad driver er?

 

 

/ Kiwi

+ på den.

 

Facebook blir det man själv gör det till!

Man väljer själv hur man vill ha det.

 

Blir också lite trött på de som aldrig haft Facebook men har väldigt starka åsikter om det. Min man t ex har aldrig, och kommer aldrig, att ens kolla på en facebooksida om det så är min han kan kika på. Att ha åsikter om något som man eg bara kan spekulera i kring hur det fungerar retar mig.

 

Folk som inte har Facebook kan ibland ha en väldigt konstig negativ attityd mot de som har det.

Om jag tar en bild med min telefon på personer som inte har Facebook, så kan man få höra med en väldigt nedvärderande ton;

- jaha, nu kommer det ut på Facebook också?

Precis som om det vore något katastrofalt och vansinnigt.

 

Samma personer kan, om jag knäpper en bild med telefon på dem och samtidigt säger:

- ja nu så, nu hamnar ni på Facebook, i lite skämtsam ton

Så kan de svara nåt i stil med:

- nämen, inte ska väl jag.... nä, att lilla jag ska hamna där, det är då alldeles onödigt... nä, nu skojar du.

Även de som inte själva har Facebook gillar oftast att få synas lite och veta att andra kan se dem på bild. Det är så himla mkt falsk blygsamhet bakom så det är nästan löjligt.

 

 

Facebook blir till det man själv gör det till! Man väljer själv vilken nivå man vill ha sin medverkan på......

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Den leken får du leka med någon annan då jag upplever att jag varit tydlig med att jag presenterat åsikter och inte fakta.

 

Nej, det kanske inte är Facebooks fel. Folk får skylla sig själva om de ger bort sin information. Jag ska inte dra detta till sin spets, men att folk vet vad de ger sig in på och får skylla sig själva går att applicera på mer än Facebook.

 

Jag var nog lite tvetydig, men skrev ju faktiskt att de gamla tjänsterna blev omkörda precis som du säger. Jag har inte heller specificerat exakt hur jag önskar att FB ska dö.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

+ på den.

 

Facebook blir det man själv gör det till!

Man väljer själv hur man vill ha det.

 

Blir också lite trött på de som aldrig haft Facebook men har väldigt starka åsikter om det. Min man t ex har aldrig, och kommer aldrig, att ens kolla på en facebooksida om det så är min han kan kika på. Att ha åsikter om något som man eg bara kan spekulera i kring hur det fungerar retar mig.

 

Folk som inte har Facebook kan ibland ha en väldigt konstig negativ attityd mot de som har det.

Om jag tar en bild med min telefon på personer som inte har Facebook, så kan man få höra med en väldigt nedvärderande ton;

- jaha, nu kommer det ut på Facebook också?

Precis som om det vore något katastrofalt och vansinnigt.

 

Samma personer kan, om jag knäpper en bild med telefon på dem och samtidigt säger:

- ja nu så, nu hamnar ni på Facebook, i lite skämtsam ton

Så kan de svara nåt i stil med:

- nämen, inte ska väl jag.... nä, att lilla jag ska hamna där, det är då alldeles onödigt... nä, nu skojar du.

Även de som inte själva har Facebook gillar oftast att få synas lite och veta att andra kan se dem på bild. Det är så himla mkt falsk blygsamhet bakom så det är nästan löjligt.

 

 

Facebook blir till det man själv gör det till! Man väljer själv vilken nivå man vill ha sin medverkan på......

Jag har haft Facebook konto. Från 2007 - 2014.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Kan också tillägga detta. Jag har inte - och säkerligen inte heller iEricF - en Champagneflaska och en gyllene sabel med "Död åt Facebook" ingraverat redo för den dagen FB's aktie faktiskt får samma glidtal som ett piano.

 

Jag ogillar Facebook precis som vissa ogillar McDonalds, Mediamarkt eller kanske Tv4. Det är inget som "driver" mig.

 

Sluta få det att låta större än vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår fortfarande varför ni (dvs Karl-Jan med flera) är så angelägna om att Facebook ska störta och döden dö? För att de har mycket reklam? För att det går att lura till sig »likes«? För att ni inte själva eller i mycket liten utsträckning använder FB?

 

Ursäkta språkbruket, men ni låter som ett gäng pensionärer ...

Är gärna en 65+'are när det gäller det, om det nu är det som är epitetet när det gäller att inte gilla FB. Tror ingen vill att FB varken störtar el dör. Den har sin funktion, precis som många andra ställen även om jag (m fl) inte har mkt till övers för den. Men, den fyller ju uppenbarligen en viktig funktion och betyder mkt för många. Med all respekt för det.

 

Men FB har väldigt många brister och fel och som KJ säger skulle behövas skakas om lite och stöpas om (men det är en annan sak).

 

Jag tycker det är värre med alla som påpekar felen, och även ser de som allvarliga, men trots det väljer att använda FB ändå. Då är det väl rakare att kunna säga att man inte tycker om det och varför man avstår FB?

 

Att lura till sig likes och för mkt reklam ser jag som FB's minsta problemen.

 

+ på den.

 

Facebook blir det man själv gör det till!

Man väljer själv hur man vill ha det.

 

Blir också lite trött på de som aldrig haft Facebook men har väldigt starka åsikter om det. Min man t ex har aldrig, och kommer aldrig, att ens kolla på en facebooksida om det så är min han kan kika på. Att ha åsikter om något som man eg bara kan spekulera i kring hur det fungerar retar mig.

 

Folk som inte har Facebook kan ibland ha en väldigt konstig negativ attityd mot de som har det.

Om jag tar en bild med min telefon på personer som inte har Facebook, så kan man få höra med en väldigt nedvärderande ton;

- jaha, nu kommer det ut på Facebook också?

Precis som om det vore något katastrofalt och vansinnigt.

 

Samma personer kan, om jag knäpper en bild med telefon på dem och samtidigt säger:

- ja nu så, nu hamnar ni på Facebook, i lite skämtsam ton

Så kan de svara nåt i stil med:

- nämen, inte ska väl jag.... nä, att lilla jag ska hamna där, det är då alldeles onödigt... nä, nu skojar du.

Även de som inte själva har Facebook gillar oftast att få synas lite och veta att andra kan se dem på bild. Det är så himla mkt falsk blygsamhet bakom så det är nästan löjligt.

 

 

Facebook blir till det man själv gör det till! Man väljer själv vilken nivå man vill ha sin medverkan på......

Sen finns det det omvända med, alla de som har FB, och har väldigt starka åsikter om de som inte har FB. Där man inbland blir utsatt för lite “kampanjer” för att gå med, eller blir sönderpikad, blir medvetet bortglömd i informationsutskick/inbjudningar osv. Så om man inte har FB och har åsikter om FB och varför, så känns det lite mer hälsosammare än att det finns de som har FB och har åsikter om de som inte har FB.

 

Kan också tillägga detta. Jag har inte - och säkerligen inte heller iEricF - en Champagneflaska och en gyllene sabel med "Död åt Facebook" ingraverat redo för den dagen FB's aktie faktiskt får samma glidtal som ett piano.

 

Jag ogillar Facebook precis som vissa ogillar McDonalds, Mediamarkt eller kanske Tv4. Det är inget som "driver" mig.

 

Sluta få det att låta större än vad det är.

[+] yes2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det kanske inte är Facebooks fel. Folk får skylla sig själva om de ger bort sin information. Jag ska inte dra detta till sin spets, men att folk vet vad de ger sig in på och får skylla sig själva går att applicera på mer än Facebook.

 

Jag var nog lite tvetydig, men skrev ju faktiskt att de gamla tjänsterna blev omkörda precis som du säger. Jag har inte heller specificerat exakt hur jag önskar att FB ska dö.

[+] Just den biten om information, och för att generalisera det lite - hela användaravtalet. Det är (nästan) den uteslutande anledningen till att jag inte har har/haft ngt FBkonto.

 

På samma sätt har jag också nu avslutat de allra flesta tjänster/aktiviteter på Google (mail, G+ osv), vilket jag i o f s hållt på att fasa ut sen en tid tillbaka, men nu med senaste användaravtalet, så är det “totaladjö”. ^_^ Har bara lite kvar - där jag bla a inväntar “nästa nyhetsbrev” från ett par för att kunna byta mailadress hos dem.

 

- - -

 

Sen.... Även om man inte gillar FB själv, vare sig som tjänst, företeelse, umgängessätt, så finns det bra grejjer där med. Även om jag inte har ngt konto själv så har man haft viss (indirekt) kontakt med FB då man intergrerat deras tjänster/funktioner på websidor åt andra. Och det finns en del del bra funktioner, plugins och widgets där.

 

Men ett par av de stora felen med FB - och då inte sett till användaravtalet, utan allm. Och det gäller ju även fler ställen. Det är aldrig bra när en aktör (t ex FB) blir såpass stor och dominant. För att ge ett par exempel.... Många företag sköter sitt informationsflöde och kundinformation endast via FB. Man förutsätter liksom lite att alla har det. Sen tidningar, som t ex Aftonbladet, har gått över till enbart Facebookkommentarer som enda sätt att kommentera en artikel.

 

Båda 2 exemplen ger lite märklig eftersmak när man ser på det, då ≈ 4 av 10 (av de som har internet) inte är med där. Man väljer alltså att avstå, eller medvetet inte bry sig/se alla som kunder och/eller var de tycker.

 

För kommentarer på t ex Aftonbladet, så är Disqus ett mkt bättre alternativ, där man kan sätta upp tjänsten att olika konton kan logga in med sina eget valda tjänster - både med ett Disquskonto, eller med sitt Twitter/FB/G+-konto ... eller vad man nu föredrar själv. Och just en av baksidorna med att det är för stort, är att det blir "bekvämt" för en del att bara köra så. Det liksom smyger in sig en nochalans och likgiltighet gentemot de som har valt att inte använda FB.

 

Det är nästan så att en del företag/verksamheter lägger ner mer krut på de 60% som har FB, än ser till att sin riktiga (vanliga) webplats fungerar bra och är informationsrik och ordentligt uppdaterad. Så skall det såklart inte vara. Vill man ha info om Volvo går man i fösta hand till Volvo's sida, inte till deras ev FBsida.

 

Sen finns det såklart andra nackdelar med - betéenden, fenomen osv... Men det är mer på användarnivå än FB som tjänst.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir lite kul att kiwi frågar folk om Facebook ungefär som jag och ankungarna brukar fråga kiwi om religion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

På tal om reklam, Facebook och att i unga år vara en gnällig pensionär.

 

Beroende på exakt hur man sätter gränserna så tillhör jag de första i generation Y, eller de som föddes precis före. Men det är jag och de födda efter som brukar kallas "generation gratis" - av personer i varierande ålder som likt äldre i alla tider irriterar sig på ungdomen och förenklar situationen genom att anklaga dem för att vara bortskämda och kräva att allt ska vara gratis. Typ.

 

Det lustiga är detta. Nästan uteslutande alla jag känner i min egen ålder är rätt less på gratis. Less på att knöla med Piratebay, DC-hubbar, Swefilmer, Tv4's oändliga reklampauser, Spotify reklam, Wifog och så vidare... De vill ha saker som funkar och är villiga att betala de förhållandevis små kostnader detta innebär. Så, vilka i min bekantskapskrets är raka motsatsen?

 

40+ gänget är raka motsatsen. Det är de som envisas med att ladda ner filmer från Pirate Bay - och inte ens gnäller över att det är dålig kvalitet på deras piratkopia som är inspelad med handkamera i biosalongen. Det är de som orkar med att knöla med Swefilm, reklam på Spotify och så vidare eftersom de tycker att det är onödigt att betala för något som man kan få gratis.

 

Lustigt nog är det de yngre som lämnat Facebook i högst utsträckning. De äldre är kvar. Kanske för att många av dem nyligen hittat dit, insett att det inte installeras en kamera i ens stjärt per automatik när man blir medlem och nu börjar bli bekväma. Livrädda för att FB ska försvinna så de måste lära sig något nytt?

 

Samtidigt så är det mestadels yngre personer som ser hoten mot integritet, problemen med att stora företag dominerar sociala internet och sitter på massor av information om oss. Men de vill helst slippa både Radiotjänst och SVT. De äldre tycks se oberoende tv som demokratins sista utpost medan de yngre tycker att en friare lagstiftning kring internet löser de problemen.

 

Så man kan bli kallad för naiv och bortskämd av en äldre bekant för att man ifrågasätter nyttan med statlig televisions varande och vill slippa fakturorna från Radiotjänst. Men samma person kan sedan följas på Facebook när han lägger ut hela sitt liv på display inför 300 vänner och alla deras vänner, och fyller en TB disk med Pirate Bay filmer utan att han en aning om vad VPN uppkoppling är.

 

Jag vet inte vad man ska dra för slutsatser. Kanske inga. Bara observera och förundras. Kanske är mognad/ålder en annan sak än internet-mognad.

 

Det finns såklart variationer, men detta är min upplevelse i min egna krets av vänner, bekanta, grannar, släktingar, kollegor etc. Och såklart från en yngre persons synvinkel. Väljer man en vinkling från andra hållet hittar man såklart rätt underliga motsägelser i hur ungdomen beter sig i dessa frågor också.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om reklam, Facebook och att i unga år vara en gnällig pensionär......osv

 

 

Såklart får du + på det excellenta inlägget. Du slår huvudet på spiken.

 

Av min slutledningsförmåga så tror jag att jag är lite äldre än dig, och visst är det så att det är vi som är i medelåldern som hänger på FB mest.

Många yngre använder många andra sociala media istället, eller ser FB som en i raden av många.

Vi äldre funkar ju liksom inte så, iaf inte alla av oss. Vi snöar in på en grej och lär oss behärska den, och gud nåde om den möjligheten försvinner. Vi orkar liksom inte lära om med nytt...

 

Men jag tror att FB har haft sin storhetstid, däremot tror jag det kommer att finnas kvar för många. Men inte med den stora genomslagskraften det har i dag. FB kommer att i svår konkurrens få hävda sig.

 

Många av mina jämnåriga var livrädda för FB i början, sedan kommer de med, en efter en. En del av dem blir så frälsta så de nästan blir jobbigt att vara vän med dem där sedan. För jag har för länge sedan tröttnat på fötter på solig strand, eller paraplydrinkar på en solig altan, eller den goda maten man ätit på en restaurang. Eller annars ska man hjälpa dem att mata några får i en hage eller att så en åker eller vad man nu gör i dessa ständiga skitlarviga spel som jag hela tiden blockerar för jag orkar inte se skiten.

 

Men FB är vad man gör det till, strunta i reklamen och allt det där idiotiska, lägg inte ut bilder som du inte vill kunna se på FB även dagen efter osv osv

Liksom jag aldrig mailar till någon med ett innehåll som jag i princip skulle kunna se i tryck i morgontidningen så skriver jag aldrig ett status som jag inte har några problem med att någon sprider/delar med andra.

 

Så tänker jag, och det funkar bra. Personlig men inte privat.

 

Det är ett media för att nå andra bara helt enkelt, liksom jag kan "Whats appa" med min dotter, eller skriva något på twitter osv osv.

 

FB blir vad du gör det till, det är inte svårare än så... Ett smidigt sätt att hålla kontakt helt enkelt.

Man når många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan också tillägga detta. Jag har inte - och säkerligen inte heller iEricF - en Champagneflaska och en gyllene sabel med "Död åt Facebook" ingraverat redo för den dagen FB's aktie faktiskt får samma glidtal som ett piano.

Okej. Jag bara läser vad Du och iEricF skriver.

 

Du: »Jag är ju en av dem som lämnat FB och utlovat att tårta ska ätas när den skuta sjunker.«

 

iEricF: »Jag hänger gärna med på det tårtkalaset. En Congnac & cigarr till det vore fint med. Så det blir ordentligt med fira av.«

 

Förmodligen starkt ironiskt av er båda.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jag bara läser vad Du och iEricF skriver.

 

Du: »Jag är ju en av dem som lämnat FB och utlovat att tårta ska ätas när den skuta sjunker.«

 

iEricF: »Jag hänger gärna med på det tårtkalaset. En Congnac & cigarr till det vore fint med. Så det blir ordentligt med fira av.«

 

Förmodligen starkt ironiskt av er båda.

 

 

/ Kiwi

Visst var det väl en portion ironi där, men sen handlade det ju inte om FB (i sig), utan om reklambubblan som skulle spricka/implodera. :yeahbaby: Det tror jag nog att alla kommer att jubla lite grann den dagen reklamen försvinner, alt lugnar ner sig. :yeahbaby:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försvinner FB så kommer det en annan aktör som kanske rent utav är värre än FB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Okej. Jag bara läser vad Du och iEricF skriver.

 

Du: »Jag är ju en av dem som lämnat FB och utlovat att tårta ska ätas när den skuta sjunker.«

 

iEricF: »Jag hänger gärna med på det tårtkalaset. En Congnac & cigarr till det vore fint med. Så det blir ordentligt med fira av.«

 

Förmodligen starkt ironiskt av er båda.

 

 

/ Kiwi

Visst har jag skrivit det, så du har såklart all rätt att undra. Jag menade väl mer som talesätt än att jag sitter med tårtspaden i högsta hugg. Att jag ämnar fira Facebooks bortgång har ju mer att göra med att det markerar slutet på något jag tycker har gjort sitt och början på något nytt. Inte av skadeglädje över ett bolags eventuella konkurs. Jag kunde säkert ha varit tydligare med hur jag menade.

 

Vad som kommer efter Facebook och om det blir en förbättring vet jag inte. T.ex. Spotify, Youtube eller Facebook hade jag inte kunnat förutspå flera år innan de kom, så vilken utveckling som väntar försöker jag inte gissa mig till.

 

Gissar dock att personerna bakom flera av de stora jättarna kommer vara med och styra utvecklingen under lång tid framöver med tanke på vilka enorma tillgångar de skaffat sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...