Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om Facebook (+ WhatsApp, Instagram)


iMarc
 Share

  

40 medlemmar har röstat

  1. 1. Använder du Facebook?

    • Ja
      26
    • Nej
      14
  2. 2. Vad använder du facebook till?

    • Spela spel
      1
    • Chatta med vänner och/eller anhöriga
      19
    • Nyfiken, spionera på andra
      3
    • För att försöka dejta någon
      0
    • Är aktiv inom någon grupp som delar mitt intresse
      14
    • Trakassera andra
      1
    • Ingenting
      18
  3. 3. Hur mycket tid spenderar du på FB/dag?

    • 0-1 timme
      12
    • 1-2 timmar
      8
    • 2-3 timmar
      3
    • 4-5 timmar
      0
    • 6-7 timmar
      0
    • 8-9 timmar
      0
    • 10+ timmar
      0
    • Hela tiden tills jag somnar
      2
    • Ingen alls
      15


Rekommendera Poster

Hämtat från Facebook idag...  

Sverige är obarmhärtigt numera, åtminstone inom socialförvaltingen! 

 

Socialförvaltningen vräker hemlös handikappad man

Med enbart sju dagars förvarning vill Socialförvaltningen i Huddinge vräka en hemlös och handikappad man från sitt tillfälliga boende.
Den 38-årige mannen är handikappad efter två allvarliga hjärnblödningar.

Han är lätt förlamad och har talsvårigheter.
Mannen har genom socialtjänsten fått ett tillfälligt boende.

Villkoret för att få bo på kommunens tillfälliga boende var att han själv försöker lösa sin boendesituation.

 

Socialtjänstens handläggare menar att mannen inte gjort tillräckligt för att hitta annat boende och vill därför avhysa honom redan på måndag (11 februari) trots att det bara är sju dagar efter det att beslutet kommit till mannen och hans gode man.

Socialtjänstens bedömning om ansträngningarna att hitta annan bostad tillbakavisas av den drabbade mannen och hans gode man. 
-Socialförvaltningen vill vräka min huvudman med oerhört kort varsel, trots att vi enligt lag har tre veckor på oss att överklaga beslutet, säger den gode mannen. Dessutom är deras grund för beslutet fel. Vi har lagt massor av tid för att försöka hitta annan bostad åt mannen.
De har begärt hos Förvaltningsrätten att den genom ett interimistiskt beslut förbjuder socialtjänsten att vräka mannen innan rätten hunnit behandla hans överklagan.


Tillägg fredag eftermiddag:
Ett överklagande ska enligt reglerna lämnas in på den myndigheter som fattat beslutet. Förvaltningsrätten kan inte ta upp ärendet innan socialförvaltningen skickat ärendet vidare.

Trots att jag, som är god man, vädjat om skyndsam hantering sedan överklagandet lämnats in onsdagen den 6 februari har kommunen inte skickat in brevet till rätten förrän under fredagen, vilket innebär att ärendet inte kan tas upp förrän tidigast under måndagen om postgången fungerar och då har mannen redan vräkts från boendet.
All vädjan till socialförvaltningen att skjuta upp verkställigheten bara någon dag tills Förvaltningsrätten behandlat frågan om att avvakta med beslutet, har mötts med beskedet: ”Vi tänker genomföra vårt beslut. På måndag ska Ingemar vara ute ur den tillfälliga bostaden!” Inte ens vädjan att avvakta en enda dag har socialtjänsten ställt upp på. 
Det handlar inte om att mannen på något sätt misskött sig. Det handlar enbart om hur man bedömer om bostadssökandet varit tillräckligt aktivt eller inte.

 

På måndag ställs alltså en bostadslös och handikappad man med talsvårigheter på bar backe av socialtjänsten i Huddinge.

Jag trodde inte sådant här kunde hända i ett rättssamhälle. Min huvudman har fråntagits sin möjlighet att få rättsligt prövat om socialförvaltningens beslut är korrekt. Socialförvaltningens beslut är att först ställa mannen på bar backe för att någon dag senare få reda på om man gjort rätt eller inte.

Mer information kan fås av gode mannen
Hans Söderström
Tel 070 8126650

Hjälp gärna till att dela detta om du också tycker att detta är felaktigt handlat av socialtjänsten.

 


 


 




 


 

 

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Pocahontas säger:

Hämtat från Facebook idag...  Sverige är obarmhärtigt numera, åtminstone inom socialförvaltingen!

Spoiler

 

 

 

Socialförvaltningen vräker hemlös handikappad man

Med enbart sju dagars förvarning vill Socialförvaltningen i Huddinge vräka en hemlös och handikappad man från sitt tillfälliga boende.
Den 38-årige mannen är handikappad efter två allvarliga hjärnblödningar.

Han är lätt förlamad och har talsvårigheter.
Mannen har genom socialtjänsten fått ett tillfälligt boende.

Villkoret för att få bo på kommunens tillfälliga boende var att han själv försöker lösa sin boendesituation.

 

Socialtjänstens handläggare menar att mannen inte gjort tillräckligt för att hitta annat boende och vill därför avhysa honom redan på måndag (11 februari) trots att det bara är sju dagar efter det att beslutet kommit till mannen och hans gode man.

Socialtjänstens bedömning om ansträngningarna att hitta annan bostad tillbakavisas av den drabbade mannen och hans gode man. 
-Socialförvaltningen vill vräka min huvudman med oerhört kort varsel, trots att vi enligt lag har tre veckor på oss att överklaga beslutet, säger den gode mannen. Dessutom är deras grund för beslutet fel. Vi har lagt massor av tid för att försöka hitta annan bostad åt mannen.
De har begärt hos Förvaltningsrätten att den genom ett interimistiskt beslut förbjuder socialtjänsten att vräka mannen innan rätten hunnit behandla hans överklagan.


Tillägg fredag eftermiddag:
Ett överklagande ska enligt reglerna lämnas in på den myndigheter som fattat beslutet. Förvaltningsrätten kan inte ta upp ärendet innan socialförvaltningen skickat ärendet vidare.

Trots att jag, som är god man, vädjat om skyndsam hantering sedan överklagandet lämnats in onsdagen den 6 februari har kommunen inte skickat in brevet till rätten förrän under fredagen, vilket innebär att ärendet inte kan tas upp förrän tidigast under måndagen om postgången fungerar och då har mannen redan vräkts från boendet.
All vädjan till socialförvaltningen att skjuta upp verkställigheten bara någon dag tills Förvaltningsrätten behandlat frågan om att avvakta med beslutet, har mötts med beskedet: ”Vi tänker genomföra vårt beslut. På måndag ska Ingemar vara ute ur den tillfälliga bostaden!” Inte ens vädjan att avvakta en enda dag har socialtjänsten ställt upp på. 
Det handlar inte om att mannen på något sätt misskött sig. Det handlar enbart om hur man bedömer om bostadssökandet varit tillräckligt aktivt eller inte.

 

På måndag ställs alltså en bostadslös och handikappad man med talsvårigheter på bar backe av socialtjänsten i Huddinge.

Jag trodde inte sådant här kunde hända i ett rättssamhälle. Min huvudman har fråntagits sin möjlighet att få rättsligt prövat om socialförvaltningens beslut är korrekt. Socialförvaltningens beslut är att först ställa mannen på bar backe för att någon dag senare få reda på om man gjort rätt eller inte.

Mer information kan fås av gode mannen
Hans Söderström
Tel 070 8126650

Hjälp gärna till att dela detta om du också tycker att detta är felaktigt handlat av socialtjänsten.

 

 

Har du länk? Jag hittade: https://www.facebook.com/hans.soderstrom.1?ref=br_rs

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget förvånar en snart.

 

Ett annat inlägg idag.

 

 

 

Skärmavbild 2019-02-09 kl. 13.30.09.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon borde få jobbet!

 

 

Skärmavbild 2019-02-11 kl. 15.51.55.jpg

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Finns väl de som tror illa om Huawei

Skärmavbild 2019-06-10 kl. 15.43.28.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul. Man kunde ha tagit med en Android också. Google också Facebook skickar ju kontinuerligt våra uppgifter till det militärindustriella komplexet i USA. Så en fjärde bild där studenten flyttat på sig och viftar förbi tanksen istället. I det moderna USA, enligt Trumpetens taleskvinna, kallas det alternativ sanning. Go figure..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Justine13 säger:

Kul. Man kunde ha tagit med en Android också. Google också Facebook skickar ju kontinuerligt våra uppgifter till det militärindustriella komplexet i USA. Så en fjärde bild där studenten flyttat på sig och viftar förbi tanksen istället. I det moderna USA, enligt Trumpetens taleskvinna, kallas det alternativ sanning. Go figure..

Ditt skämt förstår nog bara du ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Dags att lägga ned facebook som förgiftar människors liv. 

 

Mycket med FB som är bra men det kommer aldrig fram utan det negativa överskuggar det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är jag helt säker på att de behövt repa mer än en dag....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
15 minuter sedan, Svolder säger:

Jag ser det bara som en onödig tjänst, knappast något man behöver bry sig om. Dessutom låter det som om det är Facebook det handlar om, i verkligheten är det ju ett konglomerat där bland andra MasterCard ingår. Det är ju ett företag som redan idag står för min korttjänst.

Helt riktigt, men jag brukar ragea (rejdscha) i förväg, så har det lagt sig sedan och det blir business äsch juschual. :D;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Läst idag

 

 

Skärmavbild 2019-09-28 kl. 20.00.09.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Lär inte parkera på handikapplats framöver

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-09-05 på 11:59, ronny säger:

@Alix jag kom att tänka på reklamen "du har hela helgen på dig"

 

 

Sketakul reklam som jag faktiskt har i minnet än idag. Vilket år var det? Någonstans kring 2005 kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

med tanken med all riktad reklam är det inte värt besväret 

 

665C8192-6B67-4D34-8C67-C35AEF5D98FA.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vet inte riktigt var jag skall posta min fråga då denna tråd mest handlar om innehållet på Facebook. 

 

Jag har en privat sida och en företagssida på Facebook. Jag ville ta bort min företagssida så jag gick in i "Företagsinställningar, Konton, sidor och valde ta bort sida. 

Det som hände var att jag tappade möjligheten att administrera min sida. Nu ligger den alltså kvar på nätet, men jag kommer inte åt den. 

Det är ju helt j-vla omöjligt att få kontakt med facebook och deras supportsidor ger ingen hjälp. 

Det finns förvisso ett avsnitt hur man får tillbaka en raderad sida, men det bygger på att man plockat bort den, eller avpublicerat den, på ett annat sätt. 

Dvs via sin privata profil, sidor osv....

 

Men nu gjorde jag det via företagsinställningar, vilket kändes logiskt för mig, men det gick inte bra.

 

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, martin991 säger:

Det som hände var att jag tappade möjligheten att administrera min sida.

Jag är högeligen skeptisk till att FB tillåter föräldralösa sidor. Någon måste alltid vara administrativt ansvarig. Felet är nog något annat, men vilket och hur man rättar till det vet jag inte, jag saknar erfarenhet kring sådana sidor.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...