Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En av två skärmar fungerar inte längre


Joppa

Rekommendera Poster

Jag har en mac pro 2008. En cinemaskärm och en ViewSonic. grafikkortet är bytt och är ATI Radeon HD 5770 1024MB. Jag har även bytt systemdisk till SSD som sitter på ett kontrollerkort. Eftersom den gamla disken fortfarande satt kvar och skramlade så plockade jag nu ut den. Men nu när jag startade datorn igen får jag ingen bild på Cinemaskärmen. Dioden pulserar men det händer inget mer. Vad kan vara fel? Kan det vara att Hårdiskplats 1 är tom? Känns långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tyck som om det är skärmen som lagt av. Någon som har förslag på en bra skärm Jag gillade Apples gamla cinemaskärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Joppa. Konstigt att skärmen lägger av bara för dina utbyten av hårdvaran. Kolla på Youtube efter HD 5770 och kolla vad dom har gjort. Det finns tydlingen olika adaptrar till HDMI och annat. Kolla även systeminställningar för bildskärm och se ifall din Cinema finns med. Du kan ju även koppla in Cineman som enda skärm. Testa, testa och åter testa. Good luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Joppa. Konstigt att skärmen lägger av bara för dina utbyten av hårdvaran. Kolla på Youtube efter HD 5770 och kolla vad dom har gjort. Det finns tydlingen olika adaptrar till HDMI och annat. Kolla även systeminställningar för bildskärm och se ifall din Cinema finns med. Du kan ju även koppla in Cineman som enda skärm. Testa, testa och åter testa. Good luck!

Hej!

Jag prövade att koppla in ViewSonicskärmen via DVI:n och det fungerade Så då känns det inte som om det är grafikkortet. Cinemaskärmen dyker upp i inställningarna Jag ska pröva att koppla in skärmen i en annan dator också. Och ditt tips att att bara köra den skärmen. Tack för tipset.

Jag tror inte att något jag gjorde är direkt orsak till att skärmen dom. Det var väl helt enkelt dags bara tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Joppa. Konstigt att skärmen lägger av bara för dina utbyten av hårdvaran. Kolla på Youtube efter HD 5770 och kolla vad dom har gjort. Det finns tydlingen olika adaptrar till HDMI och annat. Kolla även systeminställningar för bildskärm och se ifall din Cinema finns med. Du kan ju även koppla in Cineman som enda skärm. Testa, testa och åter testa. Good luck!

Hej! Ditt råd hjälpte inte. skärmen tänds inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...