Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Jelinus

Kan inte installera program

Rekommendera Poster

Jag har laddat ner en installationsfil (xxx-setup.exe) men när jag ska installera öppnas den bara som en textfil. Har jag råkat slänga någon komponent som krävs för att installera program? Eller vad kan vara fel?

Från en som gillar att använda Mac men som inte fattar hela grejen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner en installationsfil (xxx-setup.exe) men när jag ska installera öppnas den bara som en textfil. Har jag råkat slänga någon komponent som krävs för att installera program? Eller vad kan vara fel?

Från en som gillar att använda Mac men som inte fattar hela grejen...

.exe ...låter som ett Windowsprogram. har du laddat ner rätt version, för rätt OS. Installationsfilerna man laddar ner till OS X slutar antingen på .dmg eller .pkg - som oftast.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

.exe ...låter som ett Windowsprogram. har du laddat ner rätt version, för rätt OS. Installationsfilerna man laddar ner till OS X slutar antingen på .dmg eller .pkg - som oftast.

Aha! Då är det nog så att programmet endast finns för pc-användare. Tack för hjälpen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Aha! Då är det nog så att programmet endast finns för pc-användare. Tack för hjälpen!

Ja, förmodligen. Många program har iofs för flera plattformar - om inte annat så går det nästan alltid att hitta ett motsvarande program som gör samma/ungf samma sak. (sånär som på spel)

Redigerad av iEricF

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...