Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte installera program


Jelinus

Rekommendera Poster

Jag har laddat ner en installationsfil (xxx-setup.exe) men när jag ska installera öppnas den bara som en textfil. Har jag råkat slänga någon komponent som krävs för att installera program? Eller vad kan vara fel?

 

Från en som gillar att använda Mac men som inte fattar hela grejen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner en installationsfil (xxx-setup.exe) men när jag ska installera öppnas den bara som en textfil. Har jag råkat slänga någon komponent som krävs för att installera program? Eller vad kan vara fel?

 

Från en som gillar att använda Mac men som inte fattar hela grejen...

.exe ...låter som ett Windowsprogram. har du laddat ner rätt version, för rätt OS. Installationsfilerna man laddar ner till OS X slutar antingen på .dmg eller .pkg - som oftast.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.exe ...låter som ett Windowsprogram. har du laddat ner rätt version, för rätt OS. Installationsfilerna man laddar ner till OS X slutar antingen på .dmg eller .pkg - som oftast.

Aha! Då är det nog så att programmet endast finns för pc-användare. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Då är det nog så att programmet endast finns för pc-användare. Tack för hjälpen!

Ja, förmodligen. Många program har iofs för flera plattformar - om inte annat så går det nästan alltid att hitta ett motsvarande program som gör samma/ungf samma sak. (sånär som på spel)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...