Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hoppa över 4K ? 8K Har kommit långt Enorm skillnad ! mot 4K


DIF

Rekommendera Poster

Jocke_med_kniven

Jag avundas de människor som kan se skillnad :c

Personligen ser jag inte skillnad alls mellan 720 och 1080 eller högre, mina ögon kan inte hantera högre än 720 tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej är nog lite så :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer att SE skillnad på 1080p & 4K/8K Som stenåldern möter dagens NASA typ .

 

1080p om man köper en projektor ( även om man lägger en 150 000-250 000 S/kr ) är ju SKRÄP

 

Köpte en lagom stor 4K proj under 100 000 S/kr och det material i 4K jag har WOW & WOW grym bild

vad blir då nästa Proj i 8K

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Vill också har en ny och större skärm men min Mac Pro mid 2012 klarar inte 4K. Den klarar högst 2560x1600 med nuvarande grafikkort. Elände! Allt i den datorn är redan föråldrat. Det är som om man måste köpa den igen för att få den up-to-date.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer att SE skillnad på 1080p & 4K/8K Som stenåldern möter dagens NASA typ .

 

1080p om man köper en projektor ( även om man lägger en 150 000-250 000 S/kr ) är ju SKRÄP

 

Köpte en lagom stor 4K proj under 100 000 S/kr och det material i 4K jag har WOW & WOW grym bild

vad blir då nästa Proj i 8K

 

DIF

Helt övertygad om att man ser skillnad med en 4K projektor runt 100.000:- :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill också har en ny och större skärm men min Mac Pro mid 2012 klarar inte 4K. Den klarar högst 2560x1600 med nuvarande grafikkort. Elände! Allt i den datorn är redan föråldrat. Det är som om man måste köpa den igen för att få den up-to-date.

"redan"? Det är en 3,5 år gammal dator i en bransch där 3,5 år är två evigheter och lite växel på det. Det är säkert en snabb och bra dator fortfarande om man använder den som datorer användes för 3,5 år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla Macars akilleshäl är grafikkort. Apple snålar något hemskt på dem och har nästan aldrig levererat bra sådana annat än som tillval till de absolut dyraste burkarna. Så det är inte förvånande att du inte klarar mer. Det är tänkt att du ska ta fram stora plånboken och köpa mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...