Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skriva ut adresser på kuvert


KarlAstrid

Rekommendera Poster

Jag har en två år gammal Canon Pixma MG 8150 som fungerar perfekt på min iMac 10.9.2 mid 2011.

 

Går det att skriva ut adresser på kuverts.

 

Jag har plöjt igenom maffiga manualen på ett par hundra sidor, men hittar inte det jag undrar över.

 

I skrivaren finns en släde som går att justera storleken på.

När jag skriver ut, så dyker ett fönster upp där man kan välja storlek på sidan, även två kuvertstorlekar. (Se skärmdump)

 

 

 

Är det någon som vet någonting om detta.

Tack.

 

 

post-74618-0-82967200-1394856579_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuverten måste vara gjorda av papper som är anpassade för bläckstråle.

Alla typer av kuvert fungerar således inte. Bara att testa sig fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, men man behöver veta var man skall lägga kuverten och att adressen hamnar i mitten av kuvertet, annars lär nog bläckpatronerna tömmas illa kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver ut adressetiketter i stället. Kuvert brukar krångla. Fliken fastnar i skrivaren, vanligen.

 

Det finns ark med etiketter i olika storlekar avpassade för skrivare. Jag tycker att Avery L7161 passar mig bäst. 18 etiketter på en A4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver ut adressetiketter i stället. Kuvert brukar krångla. Fliken fastnar i skrivaren, vanligen.

 

Det finns ark med etiketter i olika storlekar avpassade för skrivare. Jag tycker att Avery L7161 passar mig bäst. 18 etiketter på en A4.

Telly82, låter intressant. Scannar du in etiketterna och lägger dem i någon mapp, eller behöver du göra proceduren varje gång du vill skriva ut en adress. Det vet man säkert på Swanströms där jag brukar köpa patroner och papper till skrivaren.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver etiketterna i ett dokument, antingen ett textdokument med tre spalter eller ett registerdokument så jag kan välja ut de adresser jag vill skriva ut.

 

Jag skriver aldrig ut EN adress, då skriver jag för hand, det går fortare/enklare. Gränsen går väl vid 4-5 etiketter ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver etiketterna i ett dokument, antingen ett textdokument med tre spalter eller ett registerdokument så jag kan välja ut de adresser jag vill skriva ut.

 

Jag skriver aldrig ut EN adress, då skriver jag för hand, det går fortare/enklare. Gränsen går väl vid 4-5 etiketter ungefär.

OK. Efter 20 år framför datorer, har jag nästan glömt bort hur man skriver för hand, därför kunde man testa denna möjlighet.

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...