Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gå ej att synkronisera kontakter från iPhone!


Cronica

Rekommendera Poster

När jag lägger till en kontakt i min iPhone synkroniseras det inte i min Mac via samma iCloud konto!

 

Anteckningar och kalander går bra att synkronisera från min iPhone 4S med ios7.1 till min MacBook Pro, men inte nya inlagda kontakter!! Det går däremot att synkronisera kontakter andra vägen från Mac:n till min iPhone!

 

Inte heller mot min iCloud synkroniseras kontakter från min iPhone!!

 

Ja, dessa är aktiva på inställningarna på min iPhone:

iCloud > Kontakter.

E-post, kontakter.. Kontakter är aktivt!

På Allmänt > iTunes Wi-Fi-synkronicering ser jag bara "Appar, Filmer Musik, Podkaster och signaler". Senaste synkroniseringen är för några minuter sedan.

 

 

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakter kan läggas in på flera ställen i appen Kontakter. Se till så att du har kontakterna inlagda på ditt iCloud-konto och inte under "På min iPhone". Det som ligger under "På min iPhone" synkas inte via iCloud. Så min gissning är att du lägger in kontakterna under "På min iPhone" och att det är därför som de inte kommer in på Macen,men på Macen lägger du in dem rätt och därför hamnar de i iPhone. Kolla så ditt iCloud-konto är förvalt när du lägger in nya kontakter - det kollar du under Inställningar.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakter kan läggas in på flera ställen i appen Kontakter. Se till så att du har kontakterna inlagda på ditt iCloud-konto och inte under "På min iPhone". Det som ligger under "På min iPhone" synkas inte via iCloud. Så min gissning är att du lägger in kontakterna under "På min iPhone" och att det är därför som de inte kommer in på Macen,men på Macen lägger du in dem rätt och därför hamnar de i iPhone. Kolla så ditt iCloud-konto är förvalt när du lägger in nya kontakter - det kollar du under Inställningar.

 

 

Men jag tror att jag har iCloud kontot aktivt överallt på inställningarna. Eller finns det en särskild inställning för just "kontakter"? Kan du peka på hur jag hitter det i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puffar.. Någon annan med tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu löste jag mitt problem...

Jag fick helt enkelt gå in i inställningar > E-post, kontakter > iCloud konto och sedan avmarkerade jag "kontakter" och Behöll kontakterna i iPhone i frågan som följde upp. Därefter aktiverade jag "kontakter" på nytt och valde att slå ihop kotakterna i förmågan som följde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...