Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skapa partitioner i Windows bootcamp

Jarkaos

Recommended Posts

Hej, jag försöker installera Win server 2008 r2 på en bootcamp partition för att köra SharePoint server. Det rekommenderas att skapa tre ytterligare partitioner i win miljön för bästa performance och min fråga är om jag kan skapa de partitioner från Mac miljö och sedan formatera de under Windows eller kan jag skapa dessa partitioner under Windows utan att röra Mac partition? Tack för hand

Ju, det gör det. Jag har installerat både 2008 och 2012 i en bootcap partition utan problem men jag vet inte vilket är det bästa sättet för att skapa partitioner i Windows miljön, tack för du svarade!!

"Stöds inte" betyder just det: Du har inget stöd från Apple. Det betyder inte nödvändigtvis att ingenting fungerar.

Litet gammal artikel, men kanske funkar ändå:

http://davidseah.com/infotech/creating-2-windows-partitions-with-boot-camp/

"Stöds inte" betyder just det: Du har inget stöd från Apple. Det betyder inte nödvändigtvis att ingenting fungerar.

Litet gammal artikel, men kanske funkar ändå:

http://davidseah.com/infotech/creating-2-windows-partitions-with-boot-camp/

Tack igen. Jag trodde att du menade att det inte gick att installera. Mitt fel. Och tack för länken, har inte läst artikeln ännu men det verkar vara något.

Tack!!

Jag ska be att få förtydliga vad "Stöds inte" innebär. Det innebär att du inte ska lita på att det fungerar.

En Sharepointserver verkar väldigt mycket företagsverksamhet, kanske till och med kritisk sådan. Vill du ha en server att lita på, kör inte Bootcamp.

Ju, självklart att man ska ha en dedikerat server eller servrar men jag använder den bara för att testa webappar eller för gränssnitt utveckling och sedan flyttar över till produktion server. Förresten , länken hjälpte inte eftersom den är baserad på en annan win version. Server 2008 har inte boot.ini men det är ok jag försätter köra allt i samma partition.

bara för att testa

:yeahbaby:

Man kan inte köra Parallels Desktop 9.

Varför inte då? Och på vilket Mac OS X och med vilket Windows?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...