Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två frågor om Firefox


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Som titeln lyder...

 

1) När Firefox hänger sig på en webbsida löser man ju det genom att tvångsavsluta. Men tyvärr så återställs sessionen när man öppnar Firefox igen. Vet någon om man kan ändra detta beteende? Alternativt hur man startar Firefox i "felsäkert läge". Kommer inte ihåg det exakta namnet men detta händer när man tvångsavslutat 4-5 gånger och då kan man välja att inte öppna alla flikar igen.

 

2) Kan man blockera vissa adresser från att öppnas i Firefox?

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.) Det beror på inställningen nedan, förmodar jag. Du ska inte ha den tredje raden vald.

 

post-28798-0-76197700-1394472769_thumb.png

 

2.) Till Firefox finns det en skrälldus med tillägg, se dump nedan, som blockerar sajter.

 

post-28798-0-21314600-1394472768_thumb.png

 

PS. Jag är ingen expert på Firefox, det kanske finns bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tackar! Men svaret på fråga ett är fel. Jag har redan tom sida markerat. Efter krash/tvångsavslut så återställs alla flikar oavsett ens val i menyn din bild visar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Den rutan är ikryssad sedan länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Hittade svaret.

 

Om man håller inne Alt när man startar Firefox så får man välja om man vill starta i Safe Mode eller att återställa Firefox. I Safe Mode får man upp en lista över de öppna flikarna istället för att de öppnas. Så får man välja själv hur man går vidare.

 

Hittade också en guide till hur man avaktiverar den funktion som går att flikarna återskapas vid start efter krash/tvångsavslut. Men jag fick intrycket av att det gällde Windows så jag engagerade mig inte ytterligare i den lösningen.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...