Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

problem med Apple magic mouse


StorAdam

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en magic mouse till min mac mini och helt plötsligt har musen slutat fungerat, den får kontakt med datorn men musen är fast uppe i vänstra hörnet och vägrar röra på sig, kan högerklicka ibland men annars inget mer... ska tilläggas att jag bytt batteri kontrollerat bluetooths inställningarna och tagit bort den från bluetooth listan och kopplat tillbaka den.

Va kan felet va? :/

Mvh

Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det är en del som har detta problem och Apple känner till det, problemet uppstod någon gång under 2012. Problemet är inte din Mac mini utan det är själva musen som har helt enkelt fått ett eget liv! :huh:

 

Testa följande lösning: https://discussions.apple.com/thread/3951895

 

 

Med vänlig hälsning,

Armin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Och jag har en Logitech Performance MX som krånglar sen jag börjat använda nya Apple Magic Keyboard. Musen hackar, hänger sig, beter sig allmänt knasigt. Skulle göra en ram i InDesign, det blev bara en blå stödram, ingen svart. Musen är kopplad via USB-sändare i datorns USB-port (det är en stationär Mac Pro mitten av 2012). Hade sändaren i tangentbordets USB-uttag på det förra, men det finns ju ingen USB-hubb i det nya.

Tidigare var det aldrig några problem med musen. Vad ska man göra åt det här? Ska musen kopplas via Bluetooth? Vet ej hur man gör.

 

Med vänliga hälsningar

Pär Nordqvist, Bollnäs, Mac-användare sedan sommaren 1998

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har en magic mouse till min mac mini och helt plötsligt har musen slutat fungerat, den får kontakt med datorn men musen är fast uppe i vänstra hörnet och vägrar röra på sig, kan högerklicka ibland men annars inget mer... ska tilläggas att jag bytt batteri kontrollerat bluetooths inställningarna och tagit bort den från bluetooth listan och kopplat tillbaka den.

Va kan felet va? :/

Mvh

Adam

Det kan också vara att batterierna får dålig kontakt. Har själv haft det och plockade isär min mus för att kolla/fixa. På insidan där plupparna på batteriet skall få kontakt. Det är bara en tunn (mjuk/böjlig) bleckbit som inte har något mothåll, så jag lyckades skala/kila fast en liten bit tändsticka där som gjorde att det inte gav med sig s a s.

 

Har funkat bra sen dess, däremot börjar mina batterier bli för svaga nu. Man får ladda upp dem ganska ofta.

 

Men att plocka isär den är inget att rekommendera, för kåpan är förklistrad och det är rätt pillrigt och lätt att ev ha sönder något. Man får ha tungan i rätt mun s a s ...och kanske vara bereddpå att köpa en ny om man bestämmer sig för att plocka isär den.

 

MacFixit har en guide hur man plockar isär den... Det är f f a bilderna man vill åt så man ser vad man har att förvänta sig.

 

- - -

 

Magic Mouse Teardown - iFixit

 

post-64246-0-91352900-1454697590.jpg

 

Där satte jag tändsticksbiten. Blecket går över båda...

post-64246-0-59081900-1454697775_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...