Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail programmet bråkar med mig IGEN!


sundstroem.mac

Rekommendera Poster

sundstroem.mac

Gör det enkelt, kan inte skicka eller ta emot mail. dessa felmeddelanden får jag

 

Inkorgen:

"Ett problem kan ha inträffat med e-postservern eller nätverket. Kontrollera inställningarna för kontot ”iCloud” eller försök igen.

Servern svarade med ett fel: Servern ”p07-imap.mail.me.com” kan inte nås via port 993"

 

När jag vill skicka mail:

"Servern ”p04-smtp.mail.me.com” kan inte nås via de förvalda portarna.

Välj en annan utgående e-postserver från listan nedan eller klicka på ”Försök senare” om du vill spara brevet i utkorgen tills det kan skickas.

"

 

Dessa problem får jag titt som tätt men oftast försvinner det av sig själv. Men inte nu när jag har ett viktigt jobb relaterat mail att svara på. Snälla hjälp är lost!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

Kan ha varit min router som låg bakom problemet, fabriks återställde den och det funkade igen. Någon med erfarenhet av detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har problem med nätverket, ja. Du får kolla upp om alla inställningar är som de ska vara där, vad det nu är för router, et cetera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KlasRisshall

Om routern är en D-Link eller Zyxdl så brukar den vilja få strömmen bruten en stund om den varit igång en längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om routern är en D-Link eller Zyxdl så brukar den vilja få strömmen bruten en stund om den varit igång en längre tid.

Haha, det låter som vore det ett djur... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

Är en Netgear, och nu är den fabriksåterställd iaf så ska bli intressant att se vad som händer. Har även haft en del problem med safari att jag inte kommer in på vissa webbplatser.

 

Men uteslöt routern när det alltid funkat i chrome. Så kanske försvinner problemen ett tag nu. Jävlas det det igen kan det var dags att hoppa och spotta på routern sen köpa en ny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en Netgear, och nu är den fabriksåterställd iaf så ska bli intressant att se vad som händer. Har även haft en del problem med safari att jag inte kommer in på vissa webbplatser.

 

Men uteslöt routern när det alltid funkat i chrome. Så kanske försvinner problemen ett tag nu. Jävlas det det igen kan det var dags att hoppa och spotta på routern sen köpa en ny

DNSproblem brukar komma och gå lite. Ofta hjälper det med att köra med andra DNS'er än de man fått från sin ISP. Deras DNSservrar brukar inte vara så bra alla gånger.

 

Prova byt till OpenDNS servrar. De är bra och pålitliga. :crossfingers::yeahbaby:

208.67.222.222
208.67.220.220

Sen kanske det kan vara bra att rensa DNS-cachen med, ifall det ev är den det beror på. I terminalen, kör (1 i taget):

sudo killall -HUP mDNSResponder
sudo dscacheutil -flushcache
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googles DNS-servrar är snabba och bra. Om de är pålitliga, med tanke på konspirationsteorier om Stora Stygga Google, låter jag vara osagt. Enkla adresser dock:

8.8.8.8
8.8.4.4

Det räcker att ange en av dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sundstroem.mac

tack för svaren och tipsen

 

 

Googles DNS-servrar är snabba och bra. Om de är pålitliga, med tanke på konspirationsteorier om Stora Stygga Google, låter jag vara osagt. Enkla adresser dock:

8.8.8.8
8.8.4.4

Det räcker att ange en av dem.

 

 

Hehe när det gäller om man ska lita på google eller inte så ligger de nog på typ samma plats som apple för min del. Är nog svårt att komma undan spionerier idag. I alla fall för en super okunnig vanlig dödlig som mig.

 

Jag startar datorn och kör på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...