Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Macbook Pro utan retinaskärm skrotas"


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Ja med tanke på 2012 & en skärm som känns 10 år gammal !

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja med tanke på 2012 & en skärm som känns 10 år gammal !

 

:)

Sorry, det är en av marknadens bästa skärmar för bärbara datorer. Med tanke på att 13" retina är så klen grafikmässigt så ger den också bättre grafikprestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, det är en av marknadens bästa skärmar för bärbara datorer. Med tanke på att 13" retina är så klen grafikmässigt så ger den också bättre grafikprestanda.

 

Jag har tittat på barn -barnens 2012 när dom var 6-7 år innan dom fick retina 15" Nvidia

 

min känsla Stenålder tjock & klumpig GRYMT dålig upplösning

men det kanske är synd just för Barna som spelar men vi som är vuxna är det väll ejentligen inget att ha !

 

mvh

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, det är en av marknadens bästa skärmar för bärbara datorer. Med tanke på att 13" retina är så klen grafikmässigt så ger den också bättre grafikprestanda.

 

http://www.macrumors.com/2013/10/25/intels-iris-graphics-boost-13-inch-retina-macbook-pro-gpu-performance-by-50-or-more/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har tittat på barn -barnens 2012 när dom var 6-7 år innan dom fick retina 15" Nvidia

 

min känsla Stenålder tjock & klumpig GRYMT dålig upplösning

men det kanske är synd just för Barna som spelar men vi som är vuxna är det väll ejentligen inget att ha !

 

mvh

DIF

Upplösningen på min 13" MBP är mycket bättre än mina ögon förmår att se. Retina är fullkomligt bortkastat på mig. Det är i så fall möjligen barnen som kan ha nytta av en retina.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplösningen på min 13" MBP är mycket bättre än mina ögon förmår att se. Retina är fullkomligt bortkastat på mig. Det är i så fall möjligen barnen som kan ha nytta av en retina.

 

Bra Glasögon ?

 

Sitter just nu vid en 4K & Max mod av Nya M-PRO

Och det 4K material jag har är Oj oj oj """ BILD """ :galetglad:

Rekommenderas varmt :kramis:

 

Med vänlig hälsning,

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra glasögon kompenserar inte dåliga ögon. Oavsett hur glasögonen är utformade kommer jag aldrig upp i en synskärpa som gör det upplevbart.

 

Apple har en vurm för höga upplösningar som snart kommer att tvinga mig att överge Mac eftersom det redan nu är svårt att se på skärmarna. En mba kan jag inte använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra glasögon kompenserar inte dåliga ögon. Oavsett hur glasögonen är utformade kommer jag aldrig upp i en synskärpa som gör det upplevbart.

 

Apple har en vurm för höga upplösningar som snart kommer att tvinga mig att överge Mac eftersom det redan nu är svårt att se på skärmarna. En mba kan jag inte använda.

 

:kramis: tråkigt att höra !

 

Att överge mac är inte heller lätt med dagens alternativ !

 

Med vänlig hälsning,

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske borde skaffa en retina-Mac Svolder. Med den kan du nämligen ändra upplösning och ändå då det att se bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu börjar det bli svårare att köpa 2012 över disk i LA beställningsvara !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på den lilla prisskillnaden och den avsevärt bättre batteritiden och den nya blixtsnabba hårddiskbussen förutom retinaskärmen i den nya MBP 2013 gör den gamla MBP 2012 dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på den lilla prisskillnaden och den avsevärt bättre batteritiden och den nya blixtsnabba hårddiskbussen förutom retinaskärmen i den nya MBP 2013 gör den gamla MBP 2012 dyr.

 

Hej Axelman

 

Visst är det så Och med tanke på vad Sen -13 har under huven :)

& sen den underbara Retina skärmen :bultandehjarta:

 

Så 2012 var ett tag sen !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ända jag kommer sakna är ethernet kontakten, vet att det finns adapter men jobbigt att springa runt med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora Data Butiker Säljer nu ut lagren i LA c:a 5000 Sv/kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske borde skaffa en retina-Mac Svolder. Med den kan du nämligen ändra upplösning och ändå då det att se bra ut.

Har tittat och får inte det att fungera med mina ögon. Samma med iPhone. Retina gör det bara svårare för mig att använda produkterna. Samma med iPad, de "små detaljerna" gör det svårare för mig att se. Så, just nu kikar jag på ersättare till min gamla iPad bland Android-plattorna, och jag kör redan en Samsung-telefon. Jag tycker det är synd, för jag vill gärna fortsätta att använda Apples produkter, men det går tyvärr inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa dator blir förmodligen en Mac Mini eftersom jag kan välja en skärm som fungerar för mig där. Så som iMac är idag fungerar det inte för mig - det är för smått för mina ögon. När olika synfel samverkar som bara delvis kan kompenseras med glasögon är inte hög upplösning något eftersträvansvärt. Jag önskar att Apple fortfarande kunde ge val mellan low-res och high-res, även om de vill skippa DVD'n och låsa ner hårdvaran på det sättet de gör med retinan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tittat och får inte det att fungera med mina ögon. Samma med iPhone. Retina gör det bara svårare för mig att använda produkterna. Samma med iPad, de "små detaljerna" gör det svårare för mig att se. Så, just nu kikar jag på ersättare till min gamla iPad bland Android-plattorna, och jag kör redan en Samsung-telefon. Jag tycker det är synd, för jag vill gärna fortsätta att använda Apples produkter, men det går tyvärr inte.

 

HUR kan det blir svårare att se när ikonerna har samma storlek men är mer detaljerade???

 

Bara kolla på dessa jämförelser så förstår då inte jag hur det kan vara svårare att se!!!!

 

http://www.imore.com/retina-ipad-mini-display-how-icons-text-and-comics-compare

 

ipad-3-retina-display-close-up.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

HUR kan det blir svårare att se när ikonerna har samma storlek men är mer detaljerade???

 

Bara kolla på dessa jämförelser så förstår då inte jag hur det kan vara svårare att se!!!!

 

http://www.imore.com/retina-ipad-mini-display-how-icons-text-and-comics-compare

 

ipad-3-retina-display-close-up.jpg

 

Borde dessutom vara bättre för trötta Ögon !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur dessa skärmdumpar visas hos er, men med Apples Retina-lösning kan man få toppkvalitet oavsett vilken skärmupplösning man ställer in. Normalt är det ju bara en upplösning som är optimal och alla andra ser ut som skit mer eller mindre.

 

post-8002-0-17778700-1394969014_thumb.png

post-8002-0-87038800-1394969026_thumb.png

post-8002-0-95916000-1394969038_thumb.png

post-8002-0-29618000-1394969057_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur dessa skärmdumpar visas hos er, men med Apples Retina-lösning kan man få toppkvalitet oavsett vilken skärmupplösning man ställer in. Normalt är det ju bara en upplösning som är optimal och alla andra ser ut som skit mer eller mindre.

 

attachicon.gif1680x1050_.png

attachicon.gif1440x900_.png

attachicon.gifRetina_rek.png

attachicon.gif1024x640_.png

 

Bra inga fel på skärmdumpar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

HUR kan det blir svårare att se när ikonerna har samma storlek men är mer detaljerade???

Det är klart att du inte förstår eftersom du inte har samma sorts synfel som jag har. Det är antalet lysande punkter det hänger på. Varje punkt du ser som en distinkt punkt ser jag som en trekant där form och storlek varierar beroende på vilken färg punkten lyser med. En skärm med avsevärt fler bakgrundsbelysta punkter blir säkert skarpare för dig. Det blir det inte för mig. Koppla det sedan till allmän ålderssynthet så har du en mix där retina inte fungerar, inte ens med glasögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur dessa skärmdumpar visas hos er, men med Apples Retina-lösning kan man få toppkvalitet oavsett vilken skärmupplösning man ställer in. Normalt är det ju bara en upplösning som är optimal och alla andra ser ut som skit mer eller mindre.

 

attachicon.gif1680x1050_.png

attachicon.gif1440x900_.png

attachicon.gifRetina_rek.png

attachicon.gif1024x640_.png

 

Det är säkert bara för mig som det är så att fler bildpunkter på en given yta blir ett problem, men det är ett problem för mig, oavsett hur mycket ni än försöker övertyga mig om att mina ögon ljuger för mig. Jag har kikat på retina i Apple Store. Det fungerar inte, även när jag ställer om upplösningen. Det är för många prickar, det ser ut som om någon smetat med fingerfärg över skärmen (okej, väldigt hårddraget, men ändå).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om trötta ögon. Det handlar om synfel.

 

Hej Svolder :kramis:

 

Att du hade synfel förstod jag i dina första inlägg Jag bara mumlade allmänt trötta ögon efter en LÅNG dag framför datorer !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...