fotografalex Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Hej, som rubriken lyder så ska jag byta hdd disk från en macbook pro 2010 till en macbook pro 2011. Hur går man tillväga med formateringen ? Är det bara att byta över diskarna och sen formatera eller ska man formatera diskarna innan man byter över? Normalt sett när man köper en ny disk och trycker in i datorn är ju den tom men i mitt fall har ju jag operativsystem på båda hdd diskarna när jag byter . mvh alexander Link to comment Share on other sites More sharing options...
raubtier76 Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 jag har bytt hårddiskar mellan 2 mbp o det har inte varit nåt problem,jag har bara bytt rakt av, startat upp datorn,sedan kört skivverktyg -->kontrollera skivbehörigheter-->reparera skivbehörigheter o det har funkat bra för min del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted March 4, 2014 Share Posted March 4, 2014 Så länge disken som nu sitter i den äldre Macen innehåller en systemversion som är släppt efter den yngre Macen så borde det inte vara några problem. Med andra ord: Om den äldre Macen inte är uppdaterad kan det bli problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.