Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att installera någon OS X...


Lello13

Rekommendera Poster

Har problem med att installera någon os x överhuvud taget. När jag försöker ladda ned Mavericks så laddas den ned men sedan när jag vill installera säger den att den är skadad eller så bryts den ibland när den håller på att laddas ned och då får jag börja om från början!! App store stängs ner oväntat då och då också.

Försökte även med mauntain lion via pirate bay och det gick men sedan när man kom till installationen så gick inte det heller fattar inte vad problemet är!?

 

Min mac har varit inne hos machuset och de har sökt igenom den men inget visade sig vara fel den har även en ny hårddisk som är ca 2 månader gammal....

 

Fattar inte vad det kan bero på har ni några idéer på lösningar så får ni mer än gärna dela med er av de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

mIsstänker nåt fel med din internetlevrantör och dess DNS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Även nya hårddiskar kan vara trasiga........

 

Testa på annan disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst det kan vara så att den är sönder men de på machuset sa att det inte var så, så jag får tro på det de säger helt enkelt och leta efter andra lösningar..

 

Några som har andra förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för uppkoppling?

Har man mobilt bredband t ex så kan det ibland vara instabilt, räcker att det svajar till lite så kan installationer och liknande brytas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tillgång till en annan Mac med nedladdad Mavericks kan du göra en bootbar USB-sticka (minst 8 GB) med hjälp av DiskMakerX. Det tar en god stund, så vänta ut processen. Med USB-stickan kan du sedan installera och köra Verktygsprogram obehindrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix vill du förklara lite mer utförligt så testar jag med din idé ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alix vill du förklara lite mer utförligt så testar jag med din idé ?

Inte mycket att beskriva, ladda ned programmet, installera det, och följ anvisningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...