maccswe Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Hej! Är ny på mac sedan några månader tillbaka och valde en imac med 256GB SSD. Jag har två externa usb 3.0 hdd's kopplade till min imac där allt ska lagras, men jag lyckas inte styra allt innehåll dit. När jag tex ska importera bilder från kamera/iphone via iphoto så lagras allt på min SSD, jag lyckas inte heller styra så allt hamnar på en av dom externa diskarna. Samma sak gäller imovie projekt, allt ligger lagrat på den interna disken, hur tusan styr jag om allt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Scrolla ner till "Moving Library" http://computers.tutsplus.com/tutorials/how-to-move-your-itunes-iphoto-or-aperture-library-to-an-external-drive--mac-45572 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Är det till någon hjälp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Så här ser det ut när du använder Alt vid uppstart på iPhoto. Där väljer du nytt bibliotek och var det ska ligga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 har du rätt format på de externa diskarna? macen kan inte skriva information till dem om de inte är i rätt format. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maccswe Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Fan ni användare på det här forumet är helt underbara, tack som tusan för hjälpen. Funkade perfekt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted March 2, 2014 Share Posted March 2, 2014 Fan ni användare på det här forumet är helt underbara, tack som tusan för hjälpen. Funkade perfekt! Vad fungerade perfekt? Det är bra att veta om andra läser tråden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maccswe Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Instruktionen i länken från Lappen71 =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.