Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacMini tuggar startskärm.


DSP

Rekommendera Poster

Jag övertog min svågers Mini dualcore 2.53 nyinstallerad och fräsch. Skulle ändra rättigheter för att få flytta filer (filmer ) mellan mappar. Slog in adminlösenord och datorn började aplicera förändringen. Då poppar det upp mängder av felmeddelanden om att det saknades filer som bör installeras om. Dagen efter när jag startade upp så kommer jag inte förbi laddsidan som bara står och tuggar. Har försökt starta "felsäkert" vilket inte går. Den vägrar läsa inst.skivan och kastar ut den. Som ny äppelägare står jag helt handfallen. Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be någon vän att föra över installationsmediet från CD:n till ett USB-minne

Möjligt att en skivbehörighetsreparation räcker om sabbade behörigheter för systemfiler när du pillade med behörigheterna.

Boota Minin från ett externt OS, antingen via en USB-installation, Minin i Target Disk Mode eller om du kanske har någon Lion/MountainLion/Mavericks USB-installations-sticka som du kan köra skivverktyget från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Be någon vän att föra över installationsmediet från CD:n till ett USB-minne

Möjligt att en skivbehörighetsreparation räcker om sabbade behörigheter för systemfiler när du pillade med behörigheterna.

Boota Minin från ett externt OS, antingen via en USB-installation, Minin i Target Disk Mode eller om du kanske har någon Lion/MountainLion/Mavericks USB-installations-sticka som du kan köra skivverktyget från.

Tack för tipsen. Testade allt men det gick verkligen inte. Fick skruva ut HDD och koppla in i en PC och formatera med MacDrive. Sedan gick allt som på räls. Får arkivera problemet under fliken "clusterfu*k". Tack i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...